رضا ممتحن روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نسخه‌پیچی الکترونیک در آبان امسال در گرمسار و از اواخر مرداد نیز در دامغان به عنوان ۲ شهر نمونه در استان، آغاز به کار کرد که این طرح در گرمسار با پیشرفت خوبی همراه بوده است. 
وی ادامه داد: این طرح طبق تفاهم‌نامه بین بیمه سلامت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شده است که در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی کشور پرونده سلامت بیماران به صورت الکترونیکی ایجاد می‌شود. 
ممتحن اظهار داشت: با اجرای این طرح، نیازی به وجود دفترچه نیست که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ مانع از اشتباهات دارویی در نسخه‌پیچی نیز می‌شود. 
وی تصریح کرد: ارائه خدمات با ایجاد پرونده سلامت الکترونیک، حذف خطاهای پزشکی، تسریع در عملیات نسخه نویسی، قیمت گذاری آنلاین در داروخانه‌ها و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، از مهم‌ترین فواید اجرای طرح نسخه پیچی الکترونیکی است. 
ممتحن اضافه کرد: حذف کاغذ در بستر دانشگاهی و بیمارستانی در استان اجرایی شده است و پذیرش بیماران به صورت الکترونیک انجام می‌شود. 
وی افزود: با بستری هر بیمار، بیش از ۲۰ برگ کاغذی برای ایجاد پرونده مصرف می‌شد که با رسیدگی و پذیرش الکترونیک، از ایجاد حجم کاغذ جلوگیری و در این زمینه صرفه‌جویی می‌شود. 
مدیر کل بیمه سلامت استان سمنان به وجود هشت بیمارستان دولتی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیکی در ۶۵ درصد بیمارستان‌های استان اجرا شده است که آمار ۶ بیمارستان به صورت ۱۰۰ درصد است و در تلاشیم این طرح تا پایان سال در تمامی بیمارستان‌ها عملیاتی شود.
۳۰ درصد جمعیت استان سمنان به تعداد ۲۰۶ هزار نفر، از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند. 
 در سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه از سوی بیمه سلامت به خدمات پزشکی، مامایی، دارویی و آزمایشگاهی در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی استان سمنان پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.