عبدالحمید احمدی شامگاه یکشنبه در حاشیه یادواره شهدای ورزشکار استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: هزینه‌کرد برای توسعه ورزش همگانی در جامعه به طور عمده از اعتبار در اختیار وزارت ورزش و جوانان و نیز تخصیص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده تامین و در استان‌ها و فدراسیون‌ها توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: وزارتخانه ورزش و جوانان و مجلس شورای اسلامی در تلاش برای اختصاص سهم مطلوب برای توسعه ورزش همگانی در بودجه کشور هستند.

وی با اشاره به طرح‌های ترویج ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه، بیان کرد: برنامه‌های حمایتی برای تحقق اجرای این مقوله در فدراسیون‌های ورزشی به ویژه فدراسیون ورزش‌های همگانی، ورزش روستایی با رویکرد توسعه مشارکت مناطق جمعیتی سراسر کشور دنبال می‌شود.

احمدی، به طرح ملی ورزشی فجر تا نوروز اشاره و تصریح کرد: مشارکت ۳۰ میلیون نفر در فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزش همگانی در این طرح هدفگذاری شده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هم‌افزایی نظام آموزشی، نیروهای مسلح و بسیج  برای ترویج ورزش در بین مردم با جدیت دنبال می‌شود، چرا که وزارت ورزشو جوانان نمی‌تواند به تنهایی متولی ورزش همگانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت ورزش و جوانان در ورزش همگانی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی چون شهرداری‌ها برای توسعه این امر است.

احمدی یادآور شد: براساس اطلاعات مرکز آمار، ۵۱ درصد جمعیت شهری و روستایی کشور در فعالیت روزانه ورزش را گنجاندند، البته از نظر کیفیت، شدت و مدت ورزش کردن متفاوت عمل می‌کنند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی، دانش‌افزایی و تبدیل ورزش به یک رفتار اجتماعی یکی از اولویت‌های برنامه گسترش ورزش همگانی است‌.

در یادواره شهدای ورزشکار استان سمنان با حضور احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، سردار داود آذرنوش رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور و جمعی از مسوولان ورزشی و ورزشکاران، به مناسبت روز بزرگداشت مادران و همسران شهدا، از مادر شهیدان محمدحسین حمزه، محمد طحان و عباس دانشگر، شهدای ورزشکار مدافع حرم استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.