بانوان شهر سمنان امروز چهارشنبه به یاد شهادت ناجوانمردانه حضرت فاطمه(س) از ساعت ۹ صبح  در میدان کوثر گردهم آمده و به عزاداری پرداختند.
زنان و مردان شهر سمنان در اندوه جانسوز سالروز شهادت صدیقه کبری(س) با برگزاری آیین سینه‌زنی و زنجیرزنی در هوای سرد زمستانی از میدان کوثر به سمت میدان نماز عزاداری کردند.
مردم سمنان از خردسال گرفته تا کهنسال با همراهی آیت الله سید محمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور پرشور در آیین عزاداری اسوه صبر و استقامت حضرت فاطمه(س) در سوز مداحی و سخنران محفل اشک می‌ریختند.
در هوای ابری شهر سمنان چنان فضای اندوهی حکمفرما شد که هر حاضر در محفل بی اختیار اشک می‌ریخت و بر دشمنان یاس نبوی و سلاله پاکش لعنت می‌فرستاد.

یکی از زنان سمنانی که در این هوای سوزناک زمستانی همراه نوزاد هفت ماهه اش که لباس سیاه و سربند یا زهرا(س) بر تن داشت در میان محفلی از اشک و ماتم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) اسوه ایستادگی، تقوا، نجابت، صبوری و مهربانی است، هر چه از خصوصیات بی‌بی دوعالم بگوییم کم است.
این مادر سمنانی ادامه داد: حفظ حجاب و الگوبرداری از زندگی و سیره یاس نبوی تنها راه نجات و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

مریم آراسته تاکید کرد: حضرت فاطمه(س) برای ادامه راه ائمه اطهار(ع) و رضای خداوند از شهادت هراسی نداشت و امروز وظیفه نسل جوان در برابر رشادت و شجاعت بانوی دو عالم عمل به دستورات دین اسلام و پیروی از سیره نبوی است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان در حاشیه این سوگواری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای همه مردان و زنان عالم است، تصریح کرد: این بانوی بزرگ اسلام شایسته‌ترین الگوی بانوان است و سیره و مکتب فاطمی باید چراغ راه زندگی فردی و اجتماعی بانوان و تمام افراد جامعه قرار گیرد.
عباس بابایی بیان کرد: اهداف برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(س)، تقویت ایمان و معرفی شخصیت آن حضرت و همین طور اقامه عزا برای حضرت زهرا (س) است.
وی خاطرنشان کرد: ولایت پذیری ،صبوری ، تقوا ، عفت و فضیلت از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(س) است و روش زندگانی این بانوی بزرگوار، بهترین الگو برای جامعه بشری است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و دفتر امام جمعه سمنان و شورای هیات های مذهبی شهرستان سمنان برگزار شده است .

حضرت فاطمه زهرا(س)دختر گرامی پیامبر اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س)، همسر امام علی(ع) و مادر امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است.

حضرت فاطمه(س) در دین اسلام جایگاه بسیاری رفیعی دارد و به ویژگی های متعددی ممتاز است. آن حضرت معصومه است و ۱۱ امام شیعه از نسل آن حضرت هستند. سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل شده است و مطابق با روایتی از پیامبر اکرم (ص) دوستی و دشمنی با آن حضرت به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر است. پیامبر اکرم (ص) در روایتی دیگر آن حضرت را سیدة نساء العالمین (بزرگ بانوی زنان جهانیان) نامیده است.
حضرت فاطمه(س) پس از وفات پیامبر اسلام(ص) از حق خلافت همسرش که به تعیین الهی بود به شدت دفاع کرد و در جریان هجوم عمر بن خطاب به خانه‌اش (به هواداری از خلافت ابوبکر)، به شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.