نادر فخری شنبه در جمع اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود افزود: کتاب‌ها و منابع دیجیتالی ماندگار بوده و با گسترش فناوری اطلاعات کاربردی‌تر خواهد شد. 

وی بر ارتقاء فرهنگ کتابخوانی در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: این امر باعث افزایش سطح آگاهی و دانش روستاییان و استفاده از منابع علمی در فعالیت ها خواهد شد.

فرماندار شاهرود تاکید کرد: جذب مخاطب بیشتر در کتابخانه های عمومی به جذابیت و زیبایی فضای فیزیکی و منابع مطالعاتی مفید وابسته است.

فخری افزود: باید تلاش شود با آشنایی و انس بیشتر دانش آموزان با کتاب و مطالعه مفید ، از سرگرمی های مجازی و بازی های رایانه‌ای کمتر استفاده کنند.

 معاون استاندار سمنان با بیان اینکه از ظرفیت و توانمندی خیران و صنعتگران در توسعه و ساخت کتابخانه های عمومی استفاده شود ، گفت: برای تحقق این امر از اعتبارات سال آینده هم کمک خواهیم کرد.

به گفته او از محل پرداخت مالیات تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون ، اگر کارخانه ها در حوزه سلامت ،ورزش و آموزش اقدامات ارزشمندی انجام دهند از مالیات آنها کاسته می شود.

فخری با بیان این که این امر تاکنون مغفول مانده ، ادامه داد : واحد های صنعتی و تولیدی بزرگ با گردش های مالی خوب در شهرستان شاهرود وجود دارند که باید به این موضوع توجه نمایند.

 احمد شریعتمدار تهرانی یکی از اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این نشست با بیان بخشی از اقدامات اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گفت: توسعه ،بازسازی و ساخت کتابخانه عمومی در این شهرستان از مطالبه های مردمی است.

وی افزود: برخی از ساختمانهای کتابخانه عمومی شهرستان شاهرود مانند کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن قدمت بیش از۵۰ سال داشته و اکنون باید بازسازی شود.

 سید ابراهیم موسوی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه ۶ انجمن کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان فعال هستند ،گفت: ۲ کتابخانه عمومی خیرساز روستایی در روستاهای مغان و زمان آباد این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

۱۶ باب کتابخانه عمومی نهادی ، پنج کتابخانه عمومی مشارکتی با ۱۴ هزار نفر عضو فعال و ۲۵۰هزار نسخه کتاب در این شهرستان به علاقمندان این حوزه خدمات کتابخانه ای ارائه می دهند. شهرستان ۲۵۰ هزار نفری شاهرود با وسعت ۵۲هزار کیلومتر مربع در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.