حجت الاسلام علی شکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مداحان شناسامه‌دار در ۱۰ بخش در استان سمنان فعالیت دارند که در مراسم‌هایی چون عزاداری و مولودی اهل بیت(ع)، ترحیم، ستایش، مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی شرکت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: با تایید کانون مداحان، اداره کل تبیلغات اسلامی استان سمنان نسبت به صدور معرفی‌نامه هویت این مداحان اقدام می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: ارزیابی و تایید صلاحیت مداح در استان بر اساس ارزیابی کانون مداحان سمنان است و با موافقت این کانون، اداره کل تبلیغات اسلامی نسبت به تایید کارت این افراد اقدام می‌کند.

شکری اضافه کرد: در سال‌جاری در ۲ گام عملیات آموزش به صورت تخصصی و عمومی به مداحان در دستور کار قرار گرفت که ماهیت کلاس‌های آموزشی مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت جایگاه خانواده در جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: ۲ مرکز آموزش مداحی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان فعال است و برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش مداحان تدارک دیده شده است.

شکری ادامه داد: استادانی از حوزه علمیه قم برای اجرای نشست‌های آموزشی مداحی به استان سمنان در ماه‌های گذشته سفر کردند و مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی به مداحان ارایه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: از مجموع یک هزار و ۷۰۰ نفر مداح در استان سمنان تنها ۱۰ درصد این افراد به صورت تخصصی و حرفه‌ای با گذراندن دوره های آموزشی متعدد فعالیت دارند.

همزمان با آغاز ماه محرم، طرح بصیرت عاشورایی در قالب سوگواره همراه با برنامه‌های متنوع مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در ۷۰ بقعه متبرکه و امامزاده این استان برگزار می‌شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.