به گزارش ایرنا، حسین شاهینی روز شنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: سال گذشته با هدف افزایش بازدهی آبیاری، حفظ وضعیت موجود اراضی تحت کشت، افزایش تولید محصول، صرفه جویی در هزینه های تولید 260 طرح سامانه آبیاری تحت فشار در وسعت چهار هزار و 180 هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان اجرا شد.
وی تصریح کرد: حدود 370 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان سمنان هزینه شد.
به گفته وی، با توجه به شرایط کم آبی و لزوم مدیریت صحیح و بهره برداری بهینه از منابع آبی، اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان سمنان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
مدیرآب و خاک و امور زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سامانه های نوین آبیاری در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح ساختمان شبکه های آبیاری در شهرستان دامغان 12 میلیارد ریال هزینه شده و برای شهرستان های گرمسار و آرادان نیز 10 میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی افزود: برای مطالعه شبکه های آبیاری زیر سد مجن نیز مبلغ 2.5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
مدیرآب و خاک و امور زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال نیز از محل اعتبارات ملی برای اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار اعتبار در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ اعتبار و با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت حدود 85 درصد هزینه‌های اجرای سامانه های نوین آبیاری به کشاورزان پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، 198 هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار آن اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.