محمد حسین همتی عصر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک اردوگاه ترک اعتیاد ویژه بانوان در شهرستان شاهرود فعال است که اکنون 15 تا 20 نفر در این مرکز برای ترک اعتیاد حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی اردوگاه های ترک اعتیاد ویژه بانوان با توجه به جمعیت بسیار کم این افراد نسبت به مردان در استان سمنان چندان صرفه اقتصادی ندارد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: اکنون 12 اردوگاه ترک اعتیاد در نقاط مختلف استان برای مردان فعال است و این اردوگاه ها برای پذیرش معتادان به منظور ترک مصرف مواد مخدر و بازگشت دوباره به جامعه آمادگی دارد.
همتی تصریح کرد: آمار اعتیاد در بین بانوان استان سمنان رو به افزایش نیست، اما متوسط آمار بانوان معتاد در استان به صورت تقریبی به میزان متوسط آمار کشوری است.
وی خاطرنشان کرد: عواملی متعددی در شیوع اعتیاد در بین جوانان و بانوان نقش دارد که درگیری و اختلاف نظر با والدین، فقدان نشاط اجتماعی و امید به آینده و همچنین مشکلات اقتصادی و فقر از جمله عوامل در شیوع این پدیده شوم است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: حل مساله اعتیاد در جامعه از عوامل متعددی تاثیر می پذیرد و در این مسیر، رفع مشکلات معیشتی، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده می تواند برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر موثر واقع شود.
به گزارش ایرنا، در سال 97 بیش از 65 گروه عوامل تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر در استان سمنان متلاشی شد و از ابتدای فروردین امسال تاکنون 665 طرح برای پاکسازی مناطق مختلف استان از مواد مخدر اجرا شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.