مهدی یحیایی روز چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: 322 تخلف صنفی از انجام 680 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی در استان در نیمسال نخست 97 ثبت شد.
وی بیان کرد: در گشت های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری، آرد و نان، محصولات غذایی و بهداشتی، محصولات دخانی، پوشاک، نوشت افزار و سوخت مورد بازرسی و نظارت قرار گرفت.
یحیایی با اشاره به اینکه گشت های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه های اجرایی انجام می شود، تصریح کرد: با مشاهده تخلف، ضمن تشکیل پرونده و سپس بررسی، واحد صنفی برای صدور رای به تعزیرات حکومتی استان معرفی می شود.
وی با اشاره به هدف از برگزاری گشت های مشترک، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری گشت ها، پیشگیری به هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت سمنان یادآور شد: تخلف ها شامل گران فروشی، کم فروشی، احتکار و اختفاء کالا، درج نکردن قیمت و نصب نکردن نرخ نامه، ارائه نکردن فاکتور و عرضه، نگهداری کالاهای قاچاق و عرضه خارج از شبکه می شود.
به گزارش ایرنا، شهروندان می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.
استان سمنان حدود 50 هزار واحد صنفی دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.