علی اصغر مجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مبلغ 6 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی مردم دامغان به همراه 6 دستگاه کامیون و تریلر به کشور عراق برای پذیرایی از زائران پیاده‌ روی اربعین حسینی ارسال می شود.
فرماندار دامغان تصریح کرد: از 6 میلیارد ریال نذورات جمع شده مبلغ یک میلیارد ریال به صورت نقدی و بقیه کمک های غیر نقدی مردم است.
مجد، به برپایی 2 موکب در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: برای ایام اربعین امسال 2 موکب به نام علی بن موسی‌الرضا (ع) در شهر کربلا آماده پذیرایی و اسکان زائران است، این 2 موکب در طول 10 روز فعالیت خود، روزانه به 11 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی خدماتی مانند تغذیه و اسکان ارایه می دهند.
وی افزود: 2 موکب شهرستان دامغان خدمات اسکان و تغذیه شامل صبحانه، ناهار و شام را در طول 10 روز ارایه می دهند که این زمان تا 2 الی سه روز بعد از اربعین حسینی ادامه خواهد یافت.
مجد تصریح کرد: 68 خادم برادر و خواهر از شهرستان دامغان با حضور در دو موکب در نظر گرفته‌شده به زائران خدمات‌رسانی می کنند.
مجد خاطر نشان کرد: خادمان و نذورات مردم دامغان روز جمعه 27 مهرماه به کربلای معلی ارسال می شود.
وی به برنامه های فرهنگی موکب ها اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله سخنرانی، مداحی، برپایی و اقامه نماز جماعت در این موکب انجام می شود.
فرماندار دامغان گفت: طبق اعلام ستاد اربعین، سهمیه استان سمنان در سفر اربعین امسال 10 هزار نفر پیش بینی شده است که از این تعداد، 2 هزار و 500 نفر سهمیه شهرستان دامغان است .
سال گذشته موکب شهرستان دامغان در کربلای معلی 37 هزار و 900 نفر را اسکان داد و از 86 هزار و 500 نفر در وعده های ناهار و شام پذیرایی کرد.
9856/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.