به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن بیگی عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری یک واحد تولیدی در دامغان افزود: برای کاهش بیکاری در این شهرستان باید واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی افزایش یابد.
وی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته قدم های موثری برای نصب سامانه های نوین آوری و واحدهای تولیدی مرتبط با پسته در دامغان برداشته شد و این روند باید هم چنان برای رونق اقتصادی در منطقه ادامه یابد.
حسن بیگی تصریح کرد: بیش از هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی دامغان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است که این امر نشان می دهد کشاورزان این‌ منطقه علاقه فراوانی به کشت نوین دارند.
این‌ نماینده مجلس ادامه داد: در قبل از انقلاب تنها در 300 هکتار از اراضی کشاورزی دامغان پسته کشت می شد درحالی که اکنون این رقم به بیش از 18 هزار هکتار رسیده است.
وی تصریح کرد: مردم و کشاورزان دامغان قدر آب را می دانند و به یقین با کشت محصولات کم آب می توان برای کاهش روند خشکسالی در اراضی کشاورزی در این شهرستان قدم های مثبتی برداشت.
حسن بیگی گفت: بیش از یک هزار چاه و قنات کشاورزی در دامغان وجود دارد که باید با اصلاح الگوی کشت برای حفظ این منابع آبی گام برداشت.
به گزارش ایرنا، با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مجموعه دسته بندی، پوست کنی و خشک کنی پسته در دامغان افتتاح شد.
این واحد تولیدی با ظرفیت 600 تن در سال و سرمایه گذاری 34 میلیارد ریالی از منابع تسهیلات اشتغال پایدار و با اشتغالزایی برای 16 نفر راه اندازی شده است.
در استان سمنان 198 هزار هکتار زراعت و باغ وجود دارد که 23 هزار هکتار باغ پسته است و از این میزان 18 هزار هکتار در دامغان قرار دارد.
45 هزار نفر در استان سمنان بهره بردار بخش کشاورزی هستند، بخش کشاورزی 17 درصد اشتغال و 20.5 درصد ارزش افزوده استان را تامین می کند.
کل تولیدات جهادکشاورزی در این استان سالانه یک میلیون و 460 هزار تن است که 825 هزار تن محصولات زراعی، 360 هزار تن محصولات باغی و 275 هزار تن محصولات دامی است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.