به گزارش ایرنا، در شرایط کنونی که دشمن روی جنگ تبلیغاتی و روانی برای ضربه زدن به ملت ایران حساب ویژه ای باز کرده است، نقش گروه های مرجع و جریان های سیاسی در مقابله با چنین توطئه ای بیش از پیش برجسته می شود.
از همین رو خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز زنجان میزگردی با حضور رسول بیات، عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان و مدیر بنیاد امید ایرانیان در زنجان، روح الله صمدی، دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان، اکبر عباسی، دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان و حسن کریمیان، رئیس خانه احزاب استان زنجان برگزار کرد که در آن حاضران بر لزوم حفظ وحدت و انسجام حول محور رهبری و امید آفرینی در جامعه در مقطع کنونی، برای مهار مشکلات تاکید کردند.

** امروز زمان آن نیست که پای یکدیگر را بکشیم
مدیر بنیاد امید ایرانیان در استان زنجان گفت: ما برای شرایطی مثل امروز و به طور اعم برای هر موقعیتی، موضوع وحدت را باید چه به صورت تدافعی و چه اصالتی داشته باشیم چرا که برای اداره یک کشور به حتم باید همزبانی و همدلی در آن جاری و ساری باشد.
رسول بیات افزود: موضوع وحدت یعنی باهم و برای هم و برای یک کار مشترک؛ بنابراین وحدت با من، معنی ندارد.
بیات تصریح کرد: وحدت در صورتی محقق می شود که فعالان سیاسی، احزاب و همه شهروندان در آن نقش آفرین باشند.
وی به ضرورت نقش آفرینی احزاب و گروه های سیاسی در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی اشاره کرد و گفت: همه بخش های حاکمیت باید نیاز به انسجام را به ویژه در شرایط کنونی احساس کنند.
بیات به ضرورت نقش آفرینی رسانه ها به ویژه رسانه ملی در ایجاد وحدت و همدلی هر چه بیشتر در جامعه تاکید کرد و افزود: به طور مثال در شبکه استانی صدا و سیما هیچگاه فعالان سیاسی برای گفت و گو در باب مسائل مختلف دعوت نمی شوند و این جای اشکال دارد.
وی تصریح کرد: با همه این مسائل، فعالان سیاسی این درک را دارند که امروز زمانی نیست که پای همدیگر بکشیم و به یکدیگر تشر بزنیم.
دبیر جبهه پیشرفت و عدالت در استان زنجان نیز گفت: همان گونه که همه ملت ایران می دانند، در طول تاریخ، دولت آمریکا با مردم ایران دشمن بوده و این امر تازگی ندارد.
اکبر عباسی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی به خاطر اهداف انقلاب و نفوذ آن در دل مستضعفان جهان، دشمنی آمریکا با ملت ایران مضاعف شد.
وی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن ترامپ دشمنی آمریکا با ایران شدت پیدا کرده و عریان تر شده است، افزود: بعد از توافق برجام همه دنیا شاهد پیمان شکنی آمریکا هستند و حقانیت جمهوری اسلامی بر همگان مسجل شده است.
عباسی افزود: برای دنیا ثابت شد که نظام جمهوری اسلامی اهل گفت و گو و منطق است و از طرفی آمریکایی ها قابل اعتماد نبوده، نیستند و نخواهند بود.
وی به رفتار اروپایی ها در قبال ایران اشاره کرد و افزود: همین اروپایی ها که اکنون تمایل ندارند از برجام خارج شوند، یک روز علیه ایران قطعنامه صادر می کردند.
دبیر جبهه پیشرفت و عدالت در استان زنجان گفت: در این شرایط لازم است همه گروه ها، جریان ها، تفکرها به ویژه نخبگان، وحدت و همدلی لازم را در برابر آمریکا داشته باشند.
وی تصریح کرد: همه احزاب و گروه ها باید کمک کنند تا دولت از برهه کنونی عبور کند، چراکه وحدت کلمه همواره رمز پیروزی نظام بوده است.
عباسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی منحصر به گروه و قشر خاصی نیست، عنوان کرد: وحدت چپ و راست نمی شناسد و ما باید برای حفظ نظام و کشور و انقلاب، وحدت و همدلی را در سرلوحه امور داشته باشیم.
رئیس خانه احزاب استان زنجان نیز با تبیین شرایط کشور از حیث اقتصادی و تهدیدات دشمنان به تحریم ایران، گفت: در این شرایط باید همدل باشیم و سعی همه سیاسیون هم بر این موضوع است، باید دولت را کمک کرد تا از این شرایط عبور کند.
حسن کریمیان با بیان اینکه احزاب نماینده مردم هستند، گفت: دولتی ها زیاد با مردم حرف نمی زنند، اما احزاب خودشان با مردم حرف می زنند و در صورت نیاز اعتراضشان را اعلام می کنند، یا با برگزاری جلسات با دولت حرفهایشان را به آنها منتقل می کنند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان تصریح کرد: نقش احزاب بعد از انتخابات پررنگ نیست، باید نقش بیشتری داشته باشند، حتی برای مجلس و ریاست جمهوری نامزد معرفی کنند و پاسخگوی عملکرد نمایندگانشان در مجلس یا ریاست جمهوری باشند.
کریمیان تاکید کرد: ماحصل کنار گذاشته شدن احزاب از عرصه مدیریتی، عدم موفقیت در امور مختلف کشور است.
وی افزود: اگر فرصتی به احزاب داده شود، مردم می توانند برای یکبار مدیریت آنها را در کشور محک زده و تجربه جدیدی در این عرصه کسب کنند، در صورت کسب نتیجه رضایت بخش این روند را ادامه دهند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی در شرایط حساس قرار داریم، افزود: دولت طوری شرایط را فراهم کند تا عقلا و متفکران کشور ببینند که به ایده و فکر آنها اهمیت داده می شود.
صمدی با اشاره به محرز بودن اهمیت وحدت در قرآن، گفت: صاحبان قدرت، سیاسیون و دولتمردان باید همگی برای وحدت گام بردارند.
روح الله صمدی تصریح کرد: دولت باید شرایط را طوری مهیا کند تا حرف کسانی که برای اصلاح امور جاری کشور برنامه دارند را بشنود.
وی اظهار داشت: انقلاب ایران منادی رحمت است، نباید به حاشیه ها پرداخت، بلکه همه در کشور باید به متن ماجرا نگاه کنیم.
صمدی بیان کرد: وقتی می بینیم دشمن در صحنه است، باید موضوعات مهم را اولویت بندی کرد و همدلی داشت، احزاب یعنی مردم، بنابراین کار احزاب بدون داشتن وفاق پیش نخواهد رفت.

** اتاق فکر عبور از مشکلات در دستگاه های اجرایی راه اندازی شود
مدیر بنیاد امید ایرانیان در استان زنجان گفت: برای عبور از مشکلات هم ظرفیت های زیادی در کشور موجود است و هم از طرفی باید ظرفیت سازی کرد.
بیات افزود: بدنه اجرایی بسیار متورمی در کشور وجود دارد و در اینکه دولت باید کوچک شود بحثی نیست ولی از طرفی چهار میلیون نفر نیروی کار دولت در کشور یک ظرفیت است.
وی اظهار کرد: نیروهای دولت باید در قبال دریافت حقوق، کار پس بدهند.
عضو شورای اصلاح طلبان استان زنجان به ظرفیت های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت های موجود اقتصادی کشور باید در راستای عبور از مشکلات به کار گرفته شوند.
بیات با بیان اینکه گلوی فاسدین در حوزه اقتصاد باید به سرعت فشرده شود، افزود: نمی شود که هر روز اعداد و رقم های ریز و درشتی از فساد اقتصادی در کشور منتشر شود و کاری برای ریشه کن کردن آن انجام نداد.
وی تصریح کرد: ما یک ظرفیت مردمی بسیار خوبی در کشور داریم، این مردمی که 40 سال به واسطه اعتماد به حاکمیت همپای نظام آمدند و اکنون هم باید با شفاف سازی اعتماد شهروندان ترمیم کنیم.
بیات با بیان اینکه به جای شخصیت سوزی باید شخصیت ساز باشیم، گفت: از شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که می توان از آن ها در این مقطع استفاده کرد، باید بهره بگیریم ولی به جای آن با اسم گذاشتن روی اشخاص آنان را از قطار پیاده می کنیم.
دبیر جبهه پیشرفت و عدالت در استان زنجان به ظرفیت های موجود کشور برای شتاب دهی به فرآیند توسعه اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی توانمند، یک ثروت بالقوه برای کشور است و تجربه و تخصص آنها برای نظام یک ظرفیت بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه دولت باید برای تقویت نیروی انسانی برنامه داشته باشد، اظهار کرد: فقدان نظام مدیریت راهبردی برای جذب و بکار گیری نیروهای انسانی یک چالش است که باید برای حل آن برنامه داشته باشیم.
عباسی افزود: نباید انتصاب ها بر اساس معیارهای غیر شفاف صورت گیرد و این موضوع البته ناظر به همه دولت ها است.
وی ادامه داد: دولت ها باید از افراد متخصص استفاده کنند و تفکر حاکم بر دستگاه ها باید تفکری نظام مند باشد.
عباسی به لزوم کوچک و چابک سازی دولت در کشور اشاره کرد و گفت: ما به باز اندیشی پیرامون ساختار دولت در کشور نیاز داریم.

** احزاب نیارمند کمک دولت برای ایفای نقش هستند
رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه برای کمک کردن احزاب نیازمند شرایطی هستیم، گفت: باید مسئولان کمک کنند تا اوضاع و شرایط برای کمک کردن احزاب مهیا شود و بتوانند در حال حاضر ایفای نقش کنند.
کریمیان تصریح کرد: نقد کردن عملکرد دولت به معنای مخالفت نیست، البته باید دولت برای عمل به شعارهایی که در زمان انتخابات داده است تلاش کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون ایران با آمریکا جنگ کرده است، اظهار داشت: بعد از امضای برجام هم آمریکا با تمام قول هایی که داده بود، بدعهدی کرده و تعهداتش را حاشا می کند.
رئیس خانه احزاب استان زنجان گفت: دولت و مردم ایران چاره ای جز مقاومت مقابل دشمنان قسم خورده خود ندارند، برای عبور از این وضعیت و بهبود شرایط اقتصادی باید تلاش و شرایط را برای مردم تبیین و اطلاع رسانی کنیم.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان تصریح کرد: وظیفه احزاب در این مقطع خاص تبیین وضعیت موجود و تنویر افکار عمومی است.
صمدی گفت: برای اداره کشور، احزاب دخالت چندانی ندارند، وقتی موضوعیتی برای احزاب در این باره قائل نیستند، نباید انتظار آنچنانی از آنها داشته باشند.
دبیر حزب موتلفه استان زنجان اظهار داشت: حزب باید برای آگاه سازی مردم تلاش کند، همزمان به مسئولان هم تلنگر بزند، که به طور مثال در فلان مجموعه نگذارید فساد اتفاق بیفتد.
وی بیان کرد: متاسفانه شعارهای اصلی دولت در این مدت یعنی موضوع برجام و تورم تک رقمی با شکست مواجه شده، نجات دهنده کشور در این وضعیت فقط گوش کردن به فرامین رهبر معظم انقلاب است.
صمدی گفت: به واقع امروز نیاز کشور به یک حجامت احساس می شود، البته باید ماحصل حجامت را هم به مردم نشان دهند تا مبارزه جدی با فساد را از نزدیک مشاهده کنند.

** برای مقابله با مشکلات بیرونی باید به درون برگردیم
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان زنجان به ضرورت امید آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: یک جامعه ناامید نمی تواند به حضور و حیاتش استمرار دهد.
بیات ادامه داد: بر اساس مبانی اندیشه اسلامی انسان هیچ وقت نباید ناامید شود و فضا را تیره و تاریک ببیند چرا که در بدترین حالت هم همواره یک روزنه ای وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید در جامعه امید اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و اعتقادی را تقویت کنیم، گفت: نخستین شرط ایجاد امید این است که هیچ یک از شهروندان و ارکان و ساختار حاکمیت نباید نا امیدی را به خود راه دهند.
بیات ادامه داد: اکنون مشکل این است که برخی مدیران در سطوح میانی و بالا اعتقادی به امید آفرینی ندارند.
بیات با بیان اینکه رهبری، ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ما در تمام شرایط با رقبا مواجه هستیم، در تمام شئون باید ببینیم دشمنان کجا انگشت گذاشته اند تا برای آن برنامه طراحی کنیم.
وی به ضرورت شفاف سازی در حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: مردم باید احساس کنند در تمام مسائل محرم هستند.
بیات تصریح کرد: برخورد با متخلفان باید در تمام بخش ها انجام بگیرد و قوه قضاییه در این زمینه نقش ویژه ای دارد.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان در استان زنجان با بیان اینکه شفاف سازی زمینه ساز اعتماد و امید است، گفت: در این زمینه همه ارکان نظام باید نقش خود را به بهترین نحو ایفا کنند.
بیات با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات بیرونی باید به درون برگردیم، تصریح کرد: اکنون نشانه هایی از انسجام درونی را در کشور می بینیم ولی کافی نیست.

** نیازمند اصلاح عملکردها برای جلب اعتماد مردم هستیم
دبیر جبهه پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در استان زنجان به محصولات و تولیدات صاداراتی غیر نفتی در کشور اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در کشور بیشترین استفاده را ببریم.
عباسی افزود: در حوزه گردشگری نیز می توانیم با تقویت زیر ساخت ها، زمینه ورود ارز به کشور را مهیا کنیم.
وی با بیان اینکه صرفه جویی از مولفه های مهم در ظرفیت سازی و مدیریت منابع است، گفت: بر اساس اعلام منابع خبری در سه ماهه امسال 6 هزار میلیارد تومان یارانه برای ارز مسافرتی پرداخت شده است، در شراط کنونی با این میران ارز می توان مشکلات متعددی را در جامعه حل و فصل کرد.
عباسی به لزوم اعتماد سازی در جامعه تاکید کرد و گفت: برای جلب اعتماد باید برنامه عملی و اورژانسی داشته باشیم.
وی به ضرورت شفاف سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان با فساد اقتصادی به طور جدی و نه شعاری مبارزه کنند به طور قطع مردم کمک می کنند.
عباسی با بیان اینکه امروز باید مسئولان برای کار و خدمت به مردم شب و روز نشناسند، گفت: چه معنی دارد مجلس در این مقطع حساس تعطیلات تابستانی داشته باشد.

** مردم در حال گذر از اعتدال، اصلاحات و اصولگرایی هستند
کریمیان اظهار داشت: مردم با مشاهده وضعیت طی چند سال گذشته، همچنین تغییر رفتار رای دهی خود به سیاسیون در زمان انتخابات، در حال گذر از اعتدالیون، اصلاح طلبان و اصولگرایان هستند.
وی با اشاره به گرانی ها و بی سامانی قیمت ها در بازار ایران، گفت: گرانی در ایران بیداد می کند، اعتماد اجتماعی مردم به خاطر برخی فسادها نسبت به مسئولان کم شده و همین مسئله شرایط را برای نقش آفرینی احزاب سخت کرده است.
کریمیان با بیان اینکه احزاب توسط دولت پشتیبانی نمی شود، اظهار داشت: دولت برای پیشبرد امور خود از احزاب نظرخواهی کند، الان احزاب در ظاهر واسط بین مردم و دولت هستند، اما در واقعیت این طور نیست.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان تصریح کرد: ولی فقیه و فقه سیاسی ناجی کشور در هر شرایطی است، اگر ما صحبت های رهبر معظم انقلاب را در سال های گذشته اجرا می کردیم، وضعیت فعلی ما این نبود.
صمدی گفت: اگر مسئولان قانون اساسی را اجرا کنند مشکلات حل خواهد شد، طی این چهار دهه هر جا ضعفی بوده، حرف اسلام، قانون یا ولی فقیه را اجرا نکرده ایم.
دبیر حزب موتلفه استان زنجان خاطرنشان کرد: باید از استعدادهای جوانان برای شکوفایی کشور استفاده کرد، اگر کار را دست جوانان بسپاریم امور کشور با سرعت پیش خواهد رفت.
صمدی با بیان اینکه باید از ثروت های عمومی و خدادادی کشور استفاده کرد، افزود: اعتقادات فکری و ارتزاق مردم از غرب و آمریکا نیست، بنابراین باید در تعاملات خود با سایر کشورهای جهان نیز فکر کرد.
وی با بیان اینکه برنامه ریزان کشور شاخص ها و مسائل مهم کشور را از سایر موضوعات تفکیک و استخراج می کنند، گفت: زمانی که این شاخص ها مشخص شد، تمامی ارکان نظام به این مسائل می پردازند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان افزود: عملکرد دولت ها در اصل باید تغییر در روش اجرای برنامه ها باشد و تمام ظرفیت های مهم جامعه را در آن راستا قرار دهند.
3088/3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.