احد یاغموری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش شهرستان زنجان نیز طی بازه زمانی (اول مهر تا 25 اردیبهشت) 251 میلی متر ثبت شد که این میزان نسبت به بلندمدت 263 میلی متر و سال گذشته 220 میلی متر بود.
وی یادآوری کرد: بر این اساس بارش های شهرستان نسبت به بلندمدت پنج درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 12درصد افزایش نشان می دهد.
یاغموری اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده شهرستان ماهنشان با توجه به اقلیم منطقه وضعیت بسیار خوبی در بین مناطق داشته بطوری که میانگین بارش ها از اول سال زراعی جاری (اول مهر 96 تا 25 اردیبهشت امسال) 281 میلی متر ثبت شد که نسبت به بلند مدت و سال گذشته به ترتیب 20 و 23 درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: تحلیل ها بیانگر آن است وضعیت بارشی در شهرستان های خرمدره و طارم چندان رضایتبخش نیست و در مقایسه با میانگین بلندت با کاهش 18 درصدی مواجه هستند.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس میانگین بارش شهرستان خرمدره در سال زراعی جاری 226 میلی متر بود که این میزان در بلند مدت 275 میلی متر که 18 درصد کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: طی هفته های گذشته بارشی های بسیار خوبی در اغلب نقاط استان به وقوع پیوست مشکل کم آبی را به میزان زیادی برطرف کرد.
یاغموری افزود: بررسی ها نشان می دهد دمای هوای استان نیز طی چهار روز آینده بتدریج پنج درجه ای افزایش خواهد یافت و برای روزهای پایانی هفته آینده نیز سامانه بارشی پیش بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد: میانگین بارش کشور نیز از 45 درصد به 30 درصد کاهش یافته و این موضوع رعایت صرفه جویی بهینه در مصرف آب را بیش از گذشته ضروری می کند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.