دبیر اتاق تعاون استان زنجان با اشاره به اینکه از این پس گواهی فعالیت تعاونی ها از سوی اتاق تعاون صادر خواهد شد، گفت: تمام تعاونی ها ملزم به دریافت این گواهی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا خاتمی، دبیر اتاق تعاون استان زنجان صبح امروز (8 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران ، گفت: اتاق تعاون زنجان در سال 95 به اتفاق مجمع نمایندگان در این محل مستقر شده است.

خاتمی، با یادآوری اینکه تغییرات ثبتی تعاونی‌‎ها دو سال قبل 128 مورد و در سال قبل نیز 107 مورد بوده است، افزود: تعداد کارت بازرگانی صادر شده از طریق اتاق تعاون در دو سال قبل پنج مورد و در سال گذشته یک مورد بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: 116 مورد بازرسی، 23 پرونده داوری، 12 پرونده منجر به صدور رای، چهار مورد صلاحیت اتاق برای رسیدگی به پرونده و 45 مورد کمیسیون نظارت بر اتاق‌های تعاونی، برگزاری سمینار آموزشی و نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌ها در کارنامه سال گذشته اتاق تعاون استان ثبت شده است.

خاتمی همچنین به تغییرات اعمال شده در قانون تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: در این قانون تمامی امورات تصدی‌گری به استناد قانون به اتاق محول شد  که در قالب تفاهم نامه ارائه شد  ولی متاسفانه ردیف بودجه ای برای آن تعیین نشده است.

دبیراتاق تعاون استان زنجان گفت: اتاق ها موظف هستند نهادهایی که به صورت موازی فعالیت می کنند را متوقف کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور از سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تشکیل شده است، ادامه داد: متولی بخش تعاون، اتاق تعاون است و در ماده 57 قانون اصلاح وظایف تعاونی ها ذکر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظارت دولت در تعاونی با اقتصاد دولتی امکانپذیر نیست، گفت: تعاونی‌ها به سمت اتاق تعاونی‌ها هدایت نمی شود به همین منظور آمار دقیقی در خصوص تعداد تعاونی ها نداریم.

به گفته خاتمی مقرر شد گواهی فعالیت برای تعاونی‌ها از سوی اتاق تعاون صادر می شود و تمام تعاونی ها ملزم به دریافت این گواهی هستند.

این مقام مسئول در زنجان، خاطرنشان کرد: اتاق تعاون در سال گذشته به عنوان اتاق برتر زنجان معرفی شد و اطلاعات اتاق به صورت شفاف در معرض نمایش است اتاق متعلق به 850 هزار نفر با احتساب سهام عدالت عضو اتاق تعاون است.

به گفته خاتمی، در زمان جنگ تعاونی‌های مصرف خدمات متعددی ارائه کردند و از زمانی که وزارت تعاون تشکیل شده است، مشکلات نیز به وجود آمده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.