به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در مراسم نکوداشت استاد رضا روزبه افزود: آشنا کردن نسل جوان با ویژگی های اخلاقی و علمی ایشان می تواند نقشه راه مناسبی در زندگی این نسل باشد.
امام جمعه زنجان گفت: ادامه راه این اساتید در آینده، باعث تعالی جامعه و زندگی فردی علاقه مندان به پیشرفت استان و کشور می شود.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه رضا روزبه در بطن جامعه زندگی می کرد، افزود: اگر شخصی نخستین گام را برای انجام یک کار بر‌دارد، شیرینی موفقیت آن، او را برای برداشتن گام های بعدی تشویق خواهد کرد.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم گفت: استاد روزبه شخصیت چند بعدی داشت، که باعث زبان زد شدن وی در نزد عام و خاص گردید.
سید مرتضی خاتمی با بیان اینکه ایشان یک چهره علمی برجسته بود، خاطرنشان کرد: وی آموزگاری خوب، مربی والا، فردی با اخلاص و با اخلاق به شمار می آمد.
وی افزود: فردی که در رسیدن به موفقیت های اخلاقی و علمی در زندگی فردی و اجتماعی خود شهره بوده، به قطع می تواند الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باشد.
به گزارش ایرنا، رضا روزبه در اردیبهشت 1300 متولد و در آبان 1352 دار دنیا را وداع گفت.
او پایه‌گذار مدرسه علوی بود و تدریس در آن را بر سایر پیشنهادهای علمی در خارج از کشور ترجیح داد.
جمعی از شاگردان استاد روزبه، مجتمعی آموزشی در سال ۱۳۶۸ به مناسبت بزرگداشت وی موسسه‌ای غیرانتفاعی به نام روزبه با هدف ایجاد محیطی آموزشی برای تربیت و تعلیم دانش‌آموزان تاسیس نمودند.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.