به گزارش ایرنا، طولانی شدن اجرای طرح های عمرانی در شهر زنجان به امری متداول تبدیل شده و به اعتقاد کارشناسان این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و در این میان شهروندان نیز کمتر به یاد دارند که طرحی در زمان بندی اعلام شده به بهره برداری رسیده باشد.
حمیدرضا حمیدی روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در اجرای هر طرح موانع پیش بینی نشده ای وجود دارد و اگر مطالعات درست انجام شود، حداکثر تاثیر آن نباید ببشتر از 20 درصد زمان پیش بینی شده برای طرح مورد نظر با تاخیر مواجه باشد.
وی اظهار کرد: بر این اساس طبق برنامه زمان بندی شده بتازگی احداث پل غیر همسطح گلشهر شهر زنجان نیز توسط پیمانکار بومی 230 میلیارد ریال برای مدت یکسال در نظر گرفته شده است.
حمیدی خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی با توجه به احداث طرح هایی از قبیل پل سیدالشهدا انجام این طرح (گلشهر کاظمیه) را امری ناممکن می دانند و این در حالی است که حتی در شرایط مالی نامساعد کنونی شهرداری، می توان با تعریف مدل مالی دقیق و مدیریت مناسب در مدت زمان کمتر از یکسال این پل را به بهره برداری رساند.
وی، لازمه کسب موفقیت در اجرای طرح ‌های عمرانی شهر زنجان بویژه اتمام آن در زمان پیش بینی شده را مطالعه دقیق همه جوانب فنی طرح برای کاهش موانع پیش بینی نشده در طول اجرای طرح خواند و گفت که این موضوع موجب افزایش زمان اجرا و هزینه می شود.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: تعریف مدل مالی با ضریب اطمینان بالا و نسپردن منبع مالی طرح به اما و اگرها، به حداقل رساندن هزینه اجرا با طراحی بهینه، ‌طراحی ساده و در عین حال کاربردی از دیگر مولفه های موفقیت است.
حمیدی خاطر نشان کرد: در شرایط مالی نامناسب لازم است سیاست تمرکز مالی و تعریف طرح های محدود را در پیش گرفت و از تعریف طرح های متعدد که اطمینان داریم در زمان پیش بینی شده به اتمام نخواهد رسید اجتناب شود.
شهر زنجان به عنوان مرکز استان با سه منطقه شهرداری 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.