محمد قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 9 ماهه گذشته از سالجاری 21 هزار و 394 هزار مسافر از این فرودگاه جابجا شده اند که این رقم طی مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و 338 نفر بود.
وی از رشد 23 درصدی پروازهای هوایی طی این مدت در فرودگاه منطقه زنجان خبرداد و یادآورشد: 2 هزار و 874 پرواز مسافری و غیر مسافربری از این فرودگاه انجام شده است.
به گفته مدیر فرودگاه زنجان، از این تعداد پروازها 166مورد مسافربری و 2 هزار و 708 مورد نیز غیر مسافربری بوده است.
قاسمی، تعداد پروازهای 9 ماهه سال گذشته را یکهزار و 784 مورد اعلام کرد و یادآورشد: از این تعداد یکهزار و 650 غیرمسافربری و 134 مسافربری بود.
وی به جابجایی بار از فرودگاه زنجان اشاره کرد و یادآورشد: طی این مدت از سالجاری 206 هزار کیلوگرم بار جابجا شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 66 هزارکیلوگرم بود.
مدیر فرودگاه زنجان گفت: در حال حاضر هر هفته هشت پرواز از این فرودگاه به صورت رفت و برگشت به مقصد کیش و مشهد انجام می شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: قبل از دی ماه تعداد این پروازها در هفته چهار رفت و برگشت فقط به مقصد مشهد مقدس انجام می شد.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع داخلی به شمار می رود که در مرکز استان زنجان واقع شده و هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال 1390شروع به فعالیت کرده است که در زمان حاضر پروازهای فرودگاه زنجان به مقصد مشهد انجام می شود.
از سال 79، پروژه توسعه باند فرودگاه زنجان آغاز شده است و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر تبدیل فرودگاه زنجان به مرز هوایی اردیبهشت 91 نیز نخستین پرواز خارجی به مقصد عربستان برای انجام حج عمره انجام شد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.