بهروز مهدوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به نتیجه بازدیدهای انجام شده خود از بیمارستان ها و مراکز مرتبط با مدیریت بحران این شهرستان اشاره کرد و آخرین بازدید خود را نظارت بر بیمارستان موسوی و اورژانس این مرکز درمانی برشمرد.
وی یادآورشد: مردم از عملکرد طرح نظام سلامت رضایت داشتند، پزشکان بخش اورژانس باید افزایش یابد و مشکل پارکنیگ این بیمارستان مرتفع شود.
مهدوی اظهار کرد: ضعف هایی که در بخش مدیریت بحرانی وجود دارد، به بی توجهی و بی دقتی بر می گردد که تعمدی هم در آن نیست اما تذکرهای لازم در این زمینه داده شد.
این مسئول بر لزوم برگزاری مانورهای ساعت صفر به شکل مستمر و مداوم تاکید کرد و گفت: به هر میزان که این مانورها برگزار شود، به همان اندازه آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: بخش بزرگ کاهش آسیب های حوادث غیر مترقبه به خود مردم باز می گردد، اینکه بتوان ترس و اضطراب مواجهه با این حوادث را در مردم کاهش و تسلط آنان به مهارت های امداد و نجاتی را افزایش داد.
مهدوی خاطر نشان کرد: آموز شمردم یکی از مهمترین اقداماتی است که به حتم پیش از وقوع بحران باید انجام شود و بهداشت روانی را برای کاهش استرس ها و اضطراب های احتمالی افزایش داد.
فرماندار شهرستان زنجان گفت: باید فضای جامعه پیش از وقوع و در حین وقوع بحران فضای آرامی باشد و مردم بتوانند محیط را برای کاهش حوادث کنترل کنند.
وی تصریح کرد: در صورتی که مردم نترسند و حوادث طبیعی را به عنوان یکی از وقایع عادی طبیعت بپذیرند به حتم 50 تا 60 درصد از وقوع مشکل جلوگیری می شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان زنجان پیش از این از بیمارستان های امام حسین (ع)، ولیعصر، اورژانس های بین راهی و راه آهن بازدید کرده است.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.