به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با بیان اینکه باید روی ترویج مفاهیم اصیل فرهنگ ایثار و شهادت پافشاری کنیم، افزود: اگر توانستیم با بدخلاقی و بی اخلاقی، بی قیدی و بی بند و باری مبارزه کنیم، مفاهیم و ارزش های ایثار و شهادت را نیز می توانیم جا بیندازیم.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در جامعه، دروغ و تهمت را ازبین ببریم تا از این طریق با عمل خود مروج فرهنگ ایثار باشیم.
درویش امیری به لزوم اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران اشاره کرد و افزود: اگر تعللی در اجرای این قانون در سطح دستگاههای اجرایی وجود دارد، اعلام شود تا در صورت وجود قصور، تذکر لازم به دستگاه یا دستگاه های مربوطه در شورای اداری استان داده شود.
وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری بیش از 2 هزار و 500 دیدار از سوی مدیران و مسئولان با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در سطح استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: این تردد و رفت و آمد علما، مسئولان و مدیران با جامعه ایثارگران، محتوایی تر از نصب تصویر بر در و دیوار است و از بهترین راه ها برای تکریم و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می شود.
درویش امیری به شرایط مطلوب دستگاه های فرهنگی استان از حیث اعتبارات اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بر اساس صورت وضعیت پذیرفته شده در ذیحسابی ها، دستگاه های اجرایی استان بیش از پنج هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار هستند که البته در بخش فرهنگی چنین وضعیتی حاکم نیست.
وی ادامه داد: میزان بدهی به پیمانکاران در حوزه آب و سد سازی استان، یک هزار و 680 میلیارد ریال و در حوزه راه نیز 930 میلیارد ریال است.
درویش امیری تصریح کرد: انتظار این است که دستگاه های فرهنگی پیشقدم تر از بقیه دستگاه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان به روز هفتم اسفند اشاره کرد و خود گفت: این روز را باید در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز ' حماسه و ایثار' استان زنجان ثبت کنیم.
به گزارش ایرنا، استان زنجان در 7 اسفند سال 62 و در عملیات خیبر 51 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه گفت: قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران زمینه های مناسبی را برای ارائه بیش از 350 نوع خدمت به جامعه 50 هزار نفری این بنیاد در زنجان فراهم کرده است.
علی کاظمی افزود: استان زنجان سه هزار شهید و هفت هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7312/6085
خبرنگار : حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.