هدایت صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 2 هزار و 198مورد تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت استان زنجان به جامعه هدف این نهاد در 6‌ماهه نخست امسال پرداخت شد.
وی اظهار کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان یکهزار و 850مورد در قالب وام کارگشایی به میزان چهار میلیارد و 172میلیون تومان بوده است.
صفری افزود: به‌ منظور اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بیش از سه میلیارد و 680میلیون تومان نیز در قالب 348 فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال به جامعه هدف این نهاد از ابتدای امسال از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، بیشترین تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده در 6 ماهه اول امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به خانوارهای مددجویی شهرستان زنجان به تعداد 916مورد و به میزان 2 میلیارد و 886 میلیون تومان بوده است.
وی بیان کرد: کمترین میزان تسهیلات پرداخت‌شده به خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان از ابتدای امسال تاکنون مربوط به شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: تسهیلات پرداخت‌شده به مددجویان تحت حمایت از محل منابع داخلی کمیته امداد و سپرده خیران بوده و در این میان افزایش مشارکت خیران برای سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت موجب می‌شود در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه خانوارهای نیازمند متقاضی دریافت از کمیته امداد تسریع شود.
وی با بیان اینکه وام کارگشایی پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند و به‌منظور رفع نیازهای ضروری خانوارهای تحت حمایت و بر اساس اولویت به آن‌ها انجام می‌شود، افزود: همچنین از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال زمینه ایجاد اشتغال برای گروه های مختلف مددجویی این نهاد فراهم می‌شود.
این مسئول ادامه داد: با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت وام‌های پرداختی کمیته امداد از طریق این صندوق به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار نیازمند انجام می‌شود.
وی با دعوت از خیران علاقه‌مند به سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت خاطرنشان کرد: خدمات صندوق امداد ولایت با پشتیبانی بانک ملی انجام می‌شود و خیران می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سطح استان و شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان بعثت زنجان در این سپرده خود را به‌منظور ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان به ودیعه گذاشته و در توسعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در استان سهیم شوند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17هزار سالمند، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.