غلامحسین جمیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات تجاری با حضور استاندار و مسئولان استانی به استان چلیابینسک روسیه 12 و 13 شهریور جاری اعزام می شوند.
وی یادآورشد: این سفر پیرو دیدارهای شکل گرفته میان اتاق بازرگانی زنجان و اتاق بازرگانی استان چلیابینسک روسیه انجام می شود.
جمیلی اظهار کرد: این سفر فرصتی برای پیگیری تفاهم نامه ها و توصیه نامه های رهبران 2 کشور ایران و روسیه و برای توسعه همکاری های 2 جانبه و ارتقای سهم تجارت زنجان از مناسبت تجاری میان 2 کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه استمرار این سفرها برای ارتقای تعاملات و ظرفیت های همکاری تلاش می شود، گفت: تصور می شود زمینه های همکاری شکل گرفته در گذشته برای ارتقای این تعاملات موثر باشد.
وی خاطرنشان کرد: توجه به بخش خصوصی، فعالیت های صنعتی و انتقال تکنولوژی از مهمترین مباحثی است که در این سفر و برای افزایش تعامل می تواند مورد توجه باشد.
جمیلی از تلاش برای راه اندازی دفتر دائمی تجارت زنجان در چلیابینسک روسیه خبر داد و افزود: این دفتر می تواند به عنوان پایگاهی برای فعالیت تجار زنجان محسوب شود و فرصتی برای ارتقای روابط تجاری میان 2 طرف و افزایش علاقه مندی ها و شناخت های متقابل باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: در صورتی که با همت تولیدکنندگان و تجار زنجانی بتوان قراردادهایی برای تامین اقلام مورد نیاز بازار روسیه منعقد کرد می توان برای تولید محصولات کشاورزی سال آتی برنامه ریزی جدی داشت و متناسب با سفارش های موجود اقدام کرد.
زنجان و چلیابینسک قرارداد خواهر خواندگی امضا کرده اند و این سفر بنا بود آذر سال گذشته رخ دهد که برنامه لغو شد.
سفیر روسیه به همراه هیاتی بلند پایه از این کشور آخرین روزهای سال 94 در زنجان حضور یافتند و علاوه بر بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی و دانشگاهی، با امضای تفاهم نامه همکاری استان چلیابینسک و زنجان را به خواهرخواندگی همدیگر پذیرفتند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.