ملتی که 39 سال برای دفاع از آرمان ها و ارزش های خود به میدان آمده اند، بار دیگر از همان ساعت های نخست صبح 29 اردیبهشت، برای ثبت سرنوشت چهار سال دیگر از آینده کشور و شهر خود حاضر شدند و نخستین آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها را به صندوق رای انداختند.
زنجان مثل تمام نقاط کشور، بار دیگر پس از روزهایی پر شور و نشاط، ساعت ها انتظار، سرانجام شاهد آغاز رای گیری شد و مردم از همان ساعت های نخست حتی پیش از صرف صبحانه در شعب اخذ رای حاضر شدند و نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کردند.
در اینکه انتخابات سرنوشت ساز است، شکی نیست اما بدون شک حتی سرنوشت سازی یک انتخابات در گروی حضور و مشارکت گسترده مردمی است که آن جامعه را می سازند.
مردم می خواهند و تصمیم می گیرد و با هر رای و نظر خود سرنوشت چهار سال جمهوری اسلامی ایران را رقم می زنند، حضوری که در ایران متفاوت از تمام کشورهای جهان است و هر رای تک تک این ملت انبوهی از معنا و مفهوم را به دنبال دارد.
امروز مردم هم با علم به این معنا و تاثیرگذاری، به میدان آمده اند و برخی حتی پیش از آغاز فعالیت شعب اخذ رای، در این مکان ها حضور یافته اند و از همان ساعت های نخست، شلوغی در شعب موج می زند.
این مردم آمده اند تا بار دیگر نشان دهند که همچون موجی خروشان می توانند به حرکت درآیند و ساحل آرامش و امن تمام دشمنان و مخالفان این سرزمین را بر هم زنند.
این مردم از ابتدا نشان داده اند که مرج اند و خروشان و نه همچون مردابی فسرده و در رکود، می آیند، می سازند و تاریخ می نگارند.
امروز هم همچون تمام عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، مردم ایران در جای جای کشور، حضور یافته اند تا 29 اردیبهشت را به برگ دیگری از تاریخ این مرز و بوم تبدیل کنند و نشان دهند این وقایع نیستند که تاریخ می نویسند این مردم هستند که وقایع را رقم می زنند و تاریخ را شکل می دهند.
926 شعبه اخذ رای برای 29 اردیبهشت و جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده اند و بناست نزدیک 20 هزار نفر در روند برگزاری انتخابات در استان زنجان نظارت، فعالیت و همکاری داشته باشند.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.