به گزارش ایرنا، مرتضی تمجیدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، افزود: امسال این اداره کل در جشنواره جوان خوارزمی رتبه نخست و در جشنواره نوجوان خوارزمی چهار رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
وی با تبیین مهمترین عملکردهای آموزش و پرورش در سال جاری، گفت: کسب 298 رتبه و مقام برتر کشور در حوزه های مختلف، کسب رتبه نخست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور، کسب رتبه برتر کشوری در پدافند غیرعامل و راهیابی 26 مقاله دانش آموزی به مسابقات جهانی ریاضیات در یونان از جمله مهمترین عملکرد این اداره کل به شمار می رود.
تمجیدی خاطرنشان کرد: تشکیل مدرسه کنکور برای نخستین بار در پنج شهرستان استان، ارتقای نرخ پوشش تحصیل دانش آموزان دوره متوسطه، رتبه برتر کشوری در برگزاری نمایشگاه معرفی مشاغل از فعالیت های مهم معاونت آموزش متوسطه و فرهنگ و پرورشی این اداره کل محسوب می شود.
وی با بیان اهمیت برگزاری کنکورهای آزمایشی رایگان در سطح مدارس دوره متوسطه استان، تاکید کرد: برای نخستین بار و تا کنون 6 مرحله کنکور آزمایشی رایگان برای دانش آموزان سال سوم و چهارم متوسطه در مناطق محروم برگزار شده است و تلاش داریم تا این کنکورها ادامه یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری دانش آموزان ورزشکار توانستند با تلاش ها و حمایت های معاونت تربیت بدنی 13 عنوان قهرمانی در سطح کشوری کسب کنند، که سهم قابل توجهی از مسابقات برگزار شده در این سطح است.
تمجیدی هوشمندسازی مدارس را در راستای ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: با افزایش 307 کلاس در سال جاری، مجموع کلاس های هوشمند شده در استان به 2هزار و 228 کلاس رسیده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 166 هزار دانش آموز در دوره روزانه در استان زنجان در حال تحصیل هستند.
دولت برای تحصیل فرزندان این مرز و بوم، ماهانه و به طور متوسط نزدیک به 360 میلیارد ریال صرف حقوق کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان می کند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.