خدابخش مرادی نافچی، روز سه شنبه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با بیان اینکه ارایه آمارها در حوزه مواد مخدر و اعتیاد باید دقیق باشد، افزود: اگر در حوزه مواد مخدر و سایر جرایم اجتماعی، آمارها به شکل واحد نباشد در این صورت به سیستم تصمیم گیری و فضای اجتماعی، آسیب وارد می شود.

وی اظهار داشت: اگر امروز مردم به لحاظ روانی قبول کرده اند که اعتیاد مساله اول است پس مسئولان دستگاه های ذیربط در مبارزه با این پدیده و بلای خانماسوز، باید تلاش و جدیت بیشتری را بکنند.

مرادی افزود: ایجاد مرکز ایست و بازرسی در این استان مصوب شده است و فعال کردن این مرکز به دلیل همجواری زنجان با هفت استان دیگر، باید مورد توجه قرار گیرد.  

وی وجود تعامل، همدلی و هم افزایی در شورای هماهنگی هماهنگی مبارزه با موادمخدر را امری ضروری خواند و تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در سایه همدلی، هم رایی و همفکری اعضا، در مسیر خدمت دهی به مردم خوب و موفق عمل کرده است.

مرادی با بیان اینکه با تعامل و همکاری شورای تامین و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، شاهد رویدادهای خوب، امیدآفرین و مسرت بخش در این استان هستیم، افزود: شورای تامین در حوزه مقابله با مواد مخدر، یک همراهی و هم رایی بسیار خوبی با شورای هماهنگی دارد و افزایش بالای ۲۰ درصدی کشفیات مواد مخدر نیز ناشی از این  امر است.  

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز گفت: این استان از لحاظ تعداد و گستره آلودگی به مواد مخدر نسبت به بسیاری از استان های کشور در رده پائین تری قرار دارد.

سردار جهانبخش افزود: توقعات و خواست مردم زنجان از  پلیس در بحث مقابله با موادمخدر، پر رنگتر است و به همین خاطر نیروی انتظامی ورود هدفمند و با برنامه ای را برای مبارزه با این بلای خانمان سوز، داشته و دارد.

وی با تاکید براینکه پلیس زنجان در بحث مقابله و مبارزه با موادمخدر، بسیار جدی است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون (اول فروردین تا 23 مهر ماه جاری) یک هزار و 975 نفر دستگیری داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال قبل که یک هزار و 594 نفر بود 24 درصد افزایش نشان می دهد.

سردار جهانبخش افزود: 6 ماهه نخست پارسال 11 باند موادمخدر در زنجان متلاشی شد اما امسال در طی این مدت 15 باند از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و نسبت به انهدام این باندها اقدام عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 976 معتاد متجاهر ( 972 مرد و چهار زن) از سطح این استان جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 26 درصد رشد نشان می دهد.

سردار جهانبخش به پائین بودن آمار معتادان زن در استان زنجان اشاره کرد و با تاکید براینکه در خصوص معتادان زن در این استان نباید سیاه نمایی شود افزود: پارسال تعداد دستگیری معتادان زن به 10 مورد نیز نرسید و در سالجاری نیز (ابتدای سال تاکنون) چهار نفر دستگیری داشتیم و  در واقع استان زنجان از لحاظ اعتیاد زنان جزو پاک ترین استان های کشور است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.