محمد بطحایی روز سه شنبه در بازدید از واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار داشت: این واحد دانشگاهی به دلیل پیشینه ، توانمندی و ظرفیت های فراوان به ویژه تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مهارت آموزی  مقرر شده یک گام جدی در این زمبنه برداشته شود.

وی اضافه کرد: بر این مبنا مقدمات این کار مهم از ماههای گذشته آغاز شده و مدارس عالی مهارت که با دوره های کوتاه مدت مهارت و افراد و متقاضیان را آماده اشتغال و بازار کار مهیا می کند راه اندازی می شود.

به گفته این مسئول، این مدارس همراه با دوره های کوتاه مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت آزمایشی در رشته های حقوق، حسابداری، رایانه کار خود  را شروع می کند و در این میان  قانون نظام جامع مهارت آموزی در مجلس و دولت  آماده است و آیین نامه های اداری اعطای مدارک رسمی مهارتی به تصویب رسیده و جلسات مستمر برای عملیاتی کردن آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای این آئین نامه دانشگاه آزاد به عنوان یک شروع کننده قوی در این زمینه به سرعت دوره های مربوطه را راه اندازی کند تا متقاضیان اشتغال و افرادی که نیاز به کسب مهارت برای رشته های خاص را دارند فرا بگیرند.

معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بر این مبنا،  مدارک رسمی مبتنی بر مهارت حتی تا دوره های دکتری نیز  فراهم شده و به عنوان نمونه آئین نامه ها و دستور العمل ها در رشته کشاورزی آماده شده که در سایر دوره ها این مهم نیز رخ خواهد داد و به موازات آن دانشجویانی که در رشته های مختلف تحصیل می کنند در کنار ان دوره های تربیت و گسترش مهارتی نیز لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: براین اساس در سال  تحصیلی پیش رو دوره های یاد شده به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد  که امیداواریم این واحد دانشگاهی همانند گذشته منشا خیر و برکت برای کشور باشد.

بطحایی خاطرنشان کرد: هم اکنون در  مرحله طراحی و راه اندازی  مدارس مهارتی هستیم که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رشته های مدارس عالی مهارت به ۱۲ رشته تا پایان سال تحصیلی  افزایش خواهد یافت.

وی  اظهار داشت: این تعداد رشته به فراخور و استقبال استانهای کشور راه اندازی می شود که مهمترین ویژگی این دوره ها زمان انعطاف پذیری آن است که متقاضیان می توانند متناسب با شرایط روز خود در دوره های شرکت کنند که مورد اقبال داوطلبان قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این استان بنا دارد که مدارس جامع را راه اندازی کند که دانشگاه آ زاد اسلامی  و مدارس  سما درصدد هستند که این نوع مدارس  درحد کیفی و قابل قبول سال های آینده راه‌اندازی شود.

وی یادآوری کرد: این نوع مدارس به لحاظ کیفیت درحد قابل قبول و مورد انتظار خانواده ها بوده که در این راستا زنجان از استانهای پیشرو  محسوب می شود.

بطحایی افزود: مدارس سما از لحاظ زیر ساخت های  سخت افزاری جزو مدارس ممتاز کشور است، اما به لحاظ کیفیت نیاز به توجه دارد و طبق برنامه ریزی انجام گرفته به طور عمده ارتقای کفیبت این نوع مدارس مورد  توجه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: بنا براین در حوزه مدارس سما و با سیاست گذاری هیات امنای دانشگاه آزا د مبنای کمی مورد توجه نیست، بلکه  تمامی تلاش بر ارتقای کیفیت، ایجاد  زمینه های لازم  و رفع و موانع احتمالی آن استوار است.

به گفته این مسئول، مدارس سما  یکی از قدیمی ترین مدارس غیردولتی کشور محسوب می شود  که بدون توجه به منابع و منافع اقتصادی توجه به  برنامه های فرهنگی وتربیتی را لحاظ کرده است.

 معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: یکی از  مهمترین برنامه ها در مدارس سما،  ارتقای کیفیت برنامه های فرهنگی و تربیتی است که بیش از گذشته  مورد توجه قرار گرفته که  اهمیت زیادی دارد.

وی تعداد مدارس سما را ۷۲۰ و  وآموزشکده های فنی حرفه ای تحت پوشش ۱۲۰ آموزشکده اعلام کرد.

این مسئول یادآور شد:  دانش آموزانی که در مدارس سما تحصیل می کنند حداقل یک مهارت را پس از فارغ التحصیلی علاوه  بر دروس رسمی یاد گرفته و گواهینامه مربوطه را دریافت می کنند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.