حجت‌الاسلام موسی موسوی روز دوشنبه در تشریح این طرح افزود: در نیات برای امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر سه سرفصل داریم که شامل روضه خوانی، اطعام و تعزیه داری است که برخی از این‌ها مقید به قید مکان و زمان هستند و برخی هم قیدی برای آنها ذکر نشده است.

وی تصریح کرد: در قالب طرح «شمیم حسینی» در صددیم از موقوفاتی که برای اطعام و تعزیه‌داری هستند و بدون قید مکان و زمان‌اند بهره برده و با اجرای نیات واقفین در کمک به هیأت های مذهبی و مساجد بهره‌ بگیریم و به آنها بیشتر کمک کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از اجرای طرح بصیرت عاشورایی از اول محرم در این استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال ۳۲ بقعه متبرکه میزبان این طرح هستند، اضافه کرد: برنامه‌های متعددی در قالب این طرح و به مناسبت‌های مختلف در طول ماه محرم و صفر اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به برپایی موکب اوقاف در ایام پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: پروانه مربوط به فعالیت موکب اربعین اوقاف استان اخذ شده است و تمهیدات لازم برای برپایی آن در حال انجام است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده این موکب از ۱۵ مهر تا یکم آبان‌ امسال در سامرا دایر خواهد شد، اضافه کرد: امسال این موکب با حضور خادمین افتخاری و همچنین همکاری هیأت امنای بقاع متبرکه اداره خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این موکب‌ها به‌طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، صبحانه، نهار، شام و بسته‌های فرهنگی از جمله خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.