مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان جزئیات صدور مجوز در بخش صنعت که شامل خدمات، فضای سبز، صنایع وابسته و صنعت است به تشریح وضعیت مصرف آب در بخش صنعت پرداخت و خاطرنشان کرد: این میزان آب، تا پایان سال ۹۷ در اختیار صنعت استان گذاشته شده است. 

یوسف رضاپور ادامه داد: بر اساس سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف کشور (ابلاغی مقام معظم رهبری) ، قانون توزیع عادلانه آب، قوانین بودجه سنواتی و برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور، نصب کنتورهای هوشمند آب تکلیف شده است که این کنتورها از قابلیت شارژ حقابه از طریق کارت شارژ و یا از طریق سیم کارت برخوردار هستند حتی قابلیت قطع و برداشت در صورت اتمام حقابه را دارند و به خوبی توانایی کنترل بهره برداری و مدیریت آن را در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار داده است.

وی با اشاره به سیاست دولت برای کم کردن سهم کشاورزی از منابع آبی و افزودن آن به بخش صنعت اظهار داشت: هم اکنون در استان زنجان برای تامین آب شرب و صنعت مشکلی وجود ندارد و به شرط استعلام از آب منطقه ای و جانمایی درست صنعت در مناطق پر آب استان، برای تامین آب صنعت همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، همچنین در مورد افزایش سهم صنعت از مصرف آب افزود: سهم صنعت از مصرف آب در استان زنجان ۳ و نیم درصد گزارش شده است که دربرنامه بلند مدت وزارت نیرو ، این میزان به ۲ برابر خواهد رسید.

وی در مورد استقرار صنایع در استان زنجان گفت: شهرستانهای ماهنشان و طارم به لحاظ تامین آب، مناسبترین مکان برای استقرار واحدهای صنعتی هستند.

رضاپور با اشاره به ارزان بودن قیمت آبی که در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، آخرین راه حل مصرف بهینه را افزایش قیمت آب اعلام کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با فرهنگ سازی و مشارکت مردم، مصرف بهینه آب در میان مردم نهادینه شود.

۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.