به گزارش ایرنا، ستار صفری روز سه شنبه در دیدار با پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم خاطرنشان کرد: تقارن هفته سلامت و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) اتفاق مبارکی است، چرا که فعالان هر دو عرصه در تامین امنیت پایدار جامعه بدون اینکه نام و نشانی از آنها باشد، شبانه روز تلاش فراوانی می کنند.
صفری افزود: امسال با توجه به سیاست های دولت در حوزه سلامت محتوی شعار هفته سلامت متفاوت است و با توجه به اینکه زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر در کشور به صدا درآمده و رشد فزاینده سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، چاقی و ... نگرانی‌ها را بیشتر و هزینه‌های درمانی را سرسام‌آور کرده، اهمیت پیشگیری از بیماری‌ها و توانمند کردن مردم برای ارتقای سلامتشان افزایش یافته است.
وی طرح تحول سلامت را یکی از مهمترین نقاط قوت دولت برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا شد، این امر موجب دسترسی مردم دورترین نقاط کشور به دریافت خدمات در بخش بهداشت و درمان شد که موجی از رضایتمندی را در بین مردم کشور بوجود آورد.
وی اظهار داشت: به رغم وجود مشکلات اقتصادی، مشکلاتی نیز در اجرای این طرح بوجود آمده است، ولی همچنان یکی از سیاستهای مهم دولت بوده و موفقیت آن نیازمند تلاش بیشتر فعالان عرصه سلامت در رعایت عدالت و ایجاد سهولت برای دریافت خدمات توسط مردم است.
صفری خدمات دولت در حوزه سلامت در شهرستان طارم را چشمگیر و قابل قبول عنوان و تشریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسعه فراوانی در زیرساخت های بهداشت و درمان در طارم اتفاق افتاده که رضایتمندی مردم شهرستان در این بخش خود گواه بر این قضیه است.
این مسئول تاکید کرد: برای ادامه روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جدای از زیرساخت های ایجاد شده در شهرستان حضور و تلاش فعالان عرصه سلامت ضروری است.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم بهورزان را به عنوان پیشگامان سلامت در بخش بهداشت و درمان برشمرد و افزود: بهورزان خط اول و منادیان سلامت در کشور هستند و به کارگیری صحیح آنها موجب افزایش شاخص‌های بهداشتی به خصوص در روستاها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: آن طور که باید از ظرفیت بهورزان و خانه های بهداشت در روستاها به خوبی استفاده نشده و نقشی که قرار بود خانه های بهداشت در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنند، مغفول مانده است، بنابر این ضروری است مسوولین حوزه سلامت با توجه به اهمیت مبارزه با بیماریهای غیرواگیر از ظرفیت ها و توانمندی های بهورزان به خوبی استفاده کنند.
مقام عالی دولت در شهرستان بر تعامل و همکاری دستگاههای بین بخشی در راستای کمک به اهداف شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم تاکید نمود و افزود: دستگاه های بین بخشی و فرمانداری شهرستان در بخش هایی که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است کمک حال شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه سرپرست و پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم به بیان عملکرد واحدهای مختلف این اداره پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را جهت ارتقاء هرچه بهتر شاخص های بهداشتی شهرستان ارائه دادند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.