به گزارش ایرنا،مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان افزود: شهرداری زنجان در یک ونیم سال گذشته در مدیریت و عمران شهری حرکت های خوبی انجام داد که موفقیتهای آن نتیجه تلاش شبانه روزی بوده است.
وی اظهار داشت: نمونه این موضوع افزایش بودجه 2 برابر شهرداری ها بود که این مهم با کسب درآمد 2 برابری و هزینه کرد آن به رغم مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور است.
معصومی افزود: شهرداری در این مدت تلاش کرد که مدیریت صحیح مالی را انجام دهد و بخشی از آن تکیه و کنترل بر هزینه کردها و بخشی دیگر نیز بر تمرکز بر مطالبات بود.
وی ابراز امیدواری کرد، استانداری نیز در دریافت مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی کمک حال شهرداری باشد و این درحالی است که یک شهروند به جهت بضاعت مالی بدهی خود را به این دستگاه پرداخت می‌کند اما ارگان ها به این موضوع بی‌توجه هستند.
شهردار زنجان ادامه داد: این نهاد غیر دولتی به بحث زیباسازی و توجه به انسان‌محوری توجه جدی کرده که نمونه بارز آن اجرای پیاده راه شهر زنجان است که با یک نظام هماهنگ بین شورای شهر و شهرداری با همکاری دستگاه های متولی به پایان رسید.
وی اضافه کرد: با کارهای انجام گرفته تعداد مناطق رسمی شهرداری از 2 منطقه به چهار منطقه رسیده که این دقت، نظارت در اجرای بهتر کارها و عدالت اجتماعی را به دنبال دارد.
معصومی افزود:شهرداری در حوزه عمرانی یک حرکت ویژه و منحصر بفرد را در دستور کار قرار داد و با همکاری شورای شهر این مولفه مهم لحاظ شده که اتمام مرکز کنترل ترافیک شهر زنجان از جمله کارهای انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: با افتتاح گلخانه مرکزی شهر زنجان، متوسط درآمد سازمان سیما و منظر شهرداری بین سه تا پنج میلیارد تومان خواهد بود.
شهردار زنجان ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها از ابتدای سال آینده دفن اموات در مزار بالا و پایین ممنوع و در بهشت زهرا انجام خواهد شد که این مهم در راستای خدمات شهری بهتر است.
معصومی با اشاره به پیشرفت مناسب پل گلشهر کاظمیه زنجان نیز افزود: این پروژه زودتر از موعد مقرر و در صورت وضعیت جوی مناسب قبل از عید به پایان می رسد.
وی ، اجرای محور پادگان، بازگشایی خیابان زینبیه غربی و شرقی، اصلاحات خطوط اتوبوسرانی را از دیگر کارهای مهم شهرداری با همراهی شورای اسلامی شهر زنجان اعلام کرد و گفت: در خیابان زینبیه شرقی و غربی اقدامات لازم در حال اجراست که در صورت وضعیت جوی مناسب این مهم نیز به سرانجام می رسد.
این مسئول شهری ادامه داد: شهرداری تمایلی به صدور مجوز حفاری‌ها در نیمه دوم سال ندارد اما در نهایت مجبور به انجام این کار می شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: یکی از برنامه های مهم شورا، اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده که خوشبختانه این امر تا حدود زیادی محقق شده که نمونه آن پروژه خیابان زینبیه غربی، خیابان پادگان، پارک بانوان غرب، پل گلشهر کاظمیه و پارکینگ طبقاتی سعدی است.
اسماعیل دویران افزود: از آغاز دوره پنجم شورای شهر، برنامه‌های شورای شهر در هشت محور احصا شد بطوری که پل گلشهر کاظمیه پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.
وی اظهار داشت: مصوبات ارسالی شورا به دستگاه های اجرایی، برخی نظارتی، توسعه‌ای است که میانگین بررسی مصوبات در کشور هشت روز و درشهر زنجان 15 روز است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: از استانداری درخواست می شود که در مدیریت واحد شهری یکپارچگی داشته باشد و دستگاه ها به دنبال منافع کاسب کارانه نباشند.
امامعلی دادخواه افزود: بودجه شهرداری بیت‌المال است اما گاهی تصور بر این است که این دستگاه غیر دولتی به اجبار مبالغی را از مردم دریافت می‌کند، در حالی که در بخش های مختلف شهری و برای رفاه آنان هزینه می شود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری مشکلاتی را ایجاد کرده که شکل گیری کمیته عمران شهری به هماهنگی دستگاه های اجرایی در پیشبرد بهتر کارها منتهی می شود.
سجاد خدایی خاطرنشان کرد: هر چند نهضت آسفالت ریزی در زنجان اجرایی شد اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و همچنان وضععیت این بخش نامناسب است.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.