دکتر جواد تاج کی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بیمارستانهای کشور در تامین اقلام دارویی یاد شده با مشکلاتی مواجه شده اند، که اغلب آنها وارداتی بوده و حتی برخی اقلام داخلی را نیز شامل می شود.
وی اظهار داشت: براین اساس و با ساز و کارهای اندیشیده این اقلام تهیه و در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد و این موضوع به معنای بروز مشکل حاد در این بخش نیست.
این مسئول ادامه داد: متاسفانه اعمال تحریم ها ، نوسانات قیمت ارز و از طرفی انتقال ارز برای خرید داروهای مورد نیاز مشکلات جدی را برای بیمارستانها ایجاد کرده است که در نهایت تامین می شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: در زمان حاضر مشکلی در تامین داروی مورد نیاز بیماران خاص در این استان نیز وجود ندارد، هر چند در تهیه برخی اقلام مشکلاتی و با صرف هزینه ای بالایی انجام می گیرد، اما در نهایت در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بر این مبنا، این استان مشکلی در تامین ذخیره دارویی مورد نیاز ندارد و می توان گفت وضعیت مناسبی در این بخش برقرار است که همکاری و مشارکت مردم در مدیریت مصرف داروها، بسیار مهم است.
این مسئول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر داروخانه های شبانه روزی، داروخانه های روزانه نسبت به خدمات رسانی به مراجعه کنندگان و بیماران اقدام خواهند کرد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت گرانفروشی، مشکلات غذایی و آگاهی از کمبودهای دارویی استان موارد را با شماره تلفن 33550100 و 1490مرکز اطلاع رسانی غدا و داروی این معاونت در میان بگذارند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 110 داروخانه دولتی و خصوصی در استان فعال است که از این تعداد حدود 70 داروخانه در شهر زنجان واقع شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.