به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اخذ مصوبه برای تبدیل زنجان به چهار منطقه شهری افزود: تصور بر این بود شهرداری سه منطقه رسمی شهردرای دارد که طی جلسات برگزار شده با وزارت کشور مشخص شد که منطقه سه شهرداری زنجان مجوز رسمی از وزارت کشور نداشته و در واقع 2 منطقه شهرداری دارد.
وی اظهار داشت: طبق رایزنی های اولیه و برای کسب موافقت وزارت کشور برای سه منطقه شهری، یک ناحیه ویژه مرکزی انجام گرفت و به این مهم بسنده نشد، چرا که شهر زنجان با دارا بودن 420 هزار نفر جمعیت ویژگی افزایش به چهار منطقه شهرداری را دارد.
معصومی افزود: با تلاش های انجام گرفته این موضوع در نهایت طرح مصوب شد و در نهایت افزایش منطقه شهرداری های استان از 2 به چهار منطقه افزایش یافت که برای شهروندان زنجانی مزایای متعددی را به همراه دارد.
وی، عدالت محوری درتوزیع خدمات،کنترل، نظارت و مراقبت در سطح شهر، روان تر شدن سیستم های اداری و بورکراسی اداری، ارتقای جایگاه ویژه شهرداری در بین شهرداری های دیگر، کمک به افزا یش رتبه بندی ها و کمک به اخذ تسهیلات دولتی را از جمله مزایای این اتفاق مهم ذکر کرد.
شهردار زنجان گفت: پارامترهای برای تقسیم بندی شهر مد نظر قرار می گیرد و بر این اساس چهار منطقه شهر با جمعیت حدود 100 هزار نفری به لحاظ مساحت تعادل را برقرار کرده و از طرفی سرمایه گذاری ها را نیز متوازن می کند.
وی اظهار داشت: با تبدیل شهرداری ها به چهارمنطقه در آینده توزیع صدور پروانه ها سمت و سوی طرح جامع و حریم ها متعادل و تراکم فضاهای اداری و تجاری با در نظر گرفتن بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیرر سمی، زمین های خالی و بایر بهبود می یابد.
این مسئول ادامه داد: با در نظر گرفتن فضای شهری و مرزهای شاخص این موضوع برای شهروندان زنجانی بیش از گذشته تسهیل تر خواهد شد که این مهم با همکاری شورای شهر ، شهرداری و استانداری زنجان انجام گرفت.
شهردار زنجان با اشاره به افتتاح طرح های دهه فجر گفت: طی دهه فجر عملیاتی اجرایی پروژه سبزه میدان با فراز و نشیب هایی شده متعددی آغاز شد که در سال های گذشته رویه نادرستی در پیش گرفته شده بود.
وی بیان کرد: بر این اساس تغییر نگرش و همراهی استانی موجب شد این پروژه مسیر صحیحی را طی کند و طبق برنامه ریزی انجام گرفته فرداهمزمان با ششمین روز از دهه فجر چهار طرح شامل بهشت زهرا، گلخانه مرکزی، بازار محلی سرپوشیده رجائی و ساختمان مرکزی سیما و منظر شهرداری از جمله پروژه های قابل افتتاحیه است.
رئیس شورای شهر اسلامی شهر زنجان نیز ادامه داد: عملیات اجرایی طرح سبزه میدان در دهه فجر امسال با همدلی بین شورای اسلامی شه، شهرداری و استانداری و دیگر دستگاههای متولی امر انجام گرفت.
اسماعیل دویران افزود: اگر این همدلی نبود این پروژه به روال قبلی ادامه می یافت که زمان زیادی را به خود اختصاص می داد و در نهایت به نتیجه هم نمی رسید.
وی اضافه کرد: این طرح مخالف نداشت و از همه مهمتر همدلی و همفکری و حرکت جمعی بیش از گذشته نمود داشت.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد : بازگشایی زینبیه شرقی وغربی نیز از جمله خواسته های به حق شهروندان زنجانی بود که با اتمام تملکات ان این مهم محقق شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.