حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت یاد شده قیداری ها و ابهری ها نیز دمای مثبت یک درجه را پشت سر گذاشتند و دمای هوا در خرمدره و گرماب نیز 2 درجه بالای صفر بود.
وی اظهار داشت: بر این اساس آسمان این استان تا سه روز آیند صاف تا قسمتی ابری است و سامانه بارشی پیش بینی نشده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: طی روزهای پایانی هفته /پنجشنبه و جمعه/ با ورود توده هوای سرد نفوذ زبانه پرفشار قدرتمند هم استانی ها هوای سردتری را پیش رو دارند.
وی بیان کرد: بنابر این به هم استانی ها توصیه می شود با توجه به افت قابل ملاحضه دما استفاده از وسایل گرمایشی و حامل های انرژی افزایش می یابد که در مصرف آن صرفه جویی لازم انجام گیرد.
این کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: کشاورزان نیز به محاظت از انبارها، گلخانه ها ، دامداری ها،مرغداری ها،کندوهای زنبرو عسل اقدامات مورد نیاز را مورد توجه قرار دهند.
به گفته سلطانی دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته منفی یک و 11 درجه بالای صفر بود و دمای فعلی این شهر نیز هفت درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه افزایش دارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.