به گزارش ایرنا سید افشین گنج بخش دوشنبه در نشست خبری در محل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: مقرر شده به واحدهای صنعتی فعال که پایین تر از ظرفیت خود تولید می کنند و بازار کار و فروش خوبی دارند، به منظور افزایش راندمان تولید کمک شود تا این کار باعث ماندگاری مشاغل موجود و ایجاد شغل های جدید شود.
وی درادامه با اشاره به طرح کارورزی افزود:در قالب این طرح دانش آموختگان دانشگاهی برای فرا گرفتن آموزش به کارگاه ها و واحدهای تولیدی معرفی،و درصورت نیاز توسط کارفرما جذب می شوند.
گنج بخش با بیان اینکه طرح کارورزی می تواند به تربیت نیروی توانمند کمک کند، گفت: یکی از خلاهای دانشگاه ها این است که ارتباطی با فضای کسب و کار و مهارت آموزی ندارند و این خلا باعث می شود که نیروهای کاردان برای ورود به بازار کار در جامعه کم باشد.
مشاوررسانه ای و پژوهشی مدیر عامل سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: برای کمک به واحدهای تولیدی در مناطق محروم مقرر شده که از صندوق توسعه ملی اعتباری در نظر گرفته شود.
وی درادامه با اشاره به شعار امسال با عنوان ' حمایت از کالای ایرانی' بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای تحقق این شعار، کارگروه تخصصی تشکیل داده و کمپینی با نام ' بیایین چرخ را بچرخانیم' تشکیل داده تا با حمایت از تولید داخل و تحقق اقتصاد مقاومتی به اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال کمک کند.
وی اضافه کرد: این سازمان تلاش دارد تا با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دستگاه های مربوطه موانع قانونی بر سر راه تولید داخلی را بردارد.

** 572 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ( HSE) سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران نیز بیان کرد: سهم هر استان در قالب طرح رونق و بازسازی واحدهای تولیدی مشخص شده که واحدهای تولیدی که تا 50 درصد از ظرفیت خود تولید دارند برای افزایش میزان تولید حمایت می شوند.
همایون توفیقی افزود: 572 میلیارد ریال برای حمایت از این واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده که برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت آنها استفاده می شود.
وی با بیان اینکه این طرح از امسال به مدت چهار سال اجرا می شود گفت:به واحدهای صنعتی با بالای 70 درصد ظرفیت تولید، سالانه 12هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات پرداخت می شود.
توفیقی افزود: پیش از پرداخت تسهیلات باید واحدهای تولیدی توانمند که امکان تولید و رقابت را دارند شناسایی کرد تا پولی که به این واحدها برای تولید بیشتر پرداخت می شود هدر نرود.
مشاور رسانه ای و پژوهشی مدیر عامل سازمان سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به همراه هیات همراه به منظور بازدید از واحدهای و شهرک های صنعتی در اهواز، خرمشهر و آبادان و وضعیت فعالیت این واحدها در سفری 2 روزه به خوزستان سفر کرد.
در خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.