به گزارش ایرنا اواخر اسفندماه پارسال شهرداری دزفول تقاطع فتح المبین و شریعتی را در مسیر رفت و برگشت مسدود کرد و با اینکار تردد در این محدوده را مختل کرد.
با مسدود شدن این تقاطع خودروهای عبوری در مسیر بلوار 45 متری فتح المبین دزفول ناچار باید وارد خیابان شریعتی شده ضمن اینکه هر بار عبور از این خیابان با توجه به ازدحام و شلوغی در محدوده تقاطع مذکور به ویژه در ساعات شب بیش از 30 دقیقه زمان می برد.
اجرای این محدودیت ترافیکی در حالی است که خیابان شریعتی شلوغترین خیابان این شهر است که با اجرای این طرح و مسدود شدن مسیر ازدحام و شلوغی در این محدوده ترافیکی تشدید شده است.
از سویی ایجاد موانع سیمانی در امتداد بلوار 45 متری فتح المبین در تقاطع مذکور موجب شده تا موتورسواران همچنان از لابلای بلوک های بزرگ سیمانی تردد کنند که وقوع حوادث برای موتورسواران و افراد پیاده در این محدوده دور از انتظار نیست.
در پی گله مندی شهروندان نسبت به اجرای این محدودیت ترافیکی روابط عمومی شهرداری دزفول با صدور اطلاعیه ای با عنوان 'طرح اصلاح گره ترافیکی تقاطع شریعتی و فتح المبین' اعلام کرد:طرح ارائه شده بر اساس آمار خودروهای عبوری از تقاطع مذکور و با استفاده از نرم افزار مربوطه و بعد از بحث و تبادل نظر با کارشناسان و مشاوران ترافیکی پیشنهاد و اجرا شده است.
همچنین در این اطلاعیه آمده است: تمام حرکت های گردش به راست در تقاطع شریعتی و فتح المبین، همسطح می باشد و تمام حرکت های گردش به چپ که باعث ایجاد گره ترافیکی می گردد با استفاده از زیر گذر روانسازی می شود.
در این طرح هیچگونه تداخلی در خودروهای عبوری از چهار راه بوجود نخواهد آمد و همشهریان با رعایت دونکته فوق الذکر بدون هیچگونه مشکلی به حرکت خود ادامه خواهند داد و سهولت در عبور را شامل می شود.
ضمنا دور برگردان های شمالی و‌جنوبی تقاطع شریعتی و فتح المبین به همین منظور اجرا شده است.
به گزارش ایرنا اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع فتح المبین و شریعتی دزفول و مشکلات ایجاد شده ناشی از آن به تریبون نماز جمعه نیز کشیده شد و حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته با اشاره به گله مندی و اعتراض شهروندان خواستار تجدید نظر شهرداری دزفول در اجرای این طرح شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول نیز در خصوص اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با مجوز شورای ترافیک دزفول اجرا نشده و شهرداری دزفول بدون هماهنگی شورای ترافیک اقدام به اجرای این طرح کرده است.
سرهنگ تورج کردعلیوند افزود:با توجه به اعتراض صورت گرفته از سوی شهروندان در خصوص اجرای این محدودیت ترافیکی موضوع در نشست شورای ترافیک طرح و بررسی می شود.
6068/7278
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.