مجری طرح های خطوط برق چهار شرکت برق منطقه ای خوزستان خبر از افزایش ۱/۸ برابری ظرفیت خطوط ۱۳۲ کیلو ولت، ایستگاه اصلی آبادان- ذوالفقاری- انقلاب – رازی و پتروشیمی جدید با استفاده از هادی پرظرفیت داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا ذاکر مشفق گفت: خطوط انتقال ۱۳۲ کیلو ولت موجود در منطقه آبادان با عمری طولانی عمدتاً در مرکز شهر واقع گردیده، بدیهی است که با توسعه و تراکم ساختمان های شهری مصرف انرژی الکتریکی افزایش یافته و باید به صورتی با احداث خطوط جدید یا افزایش ظرفیت توان انتقالی این مشکل را برطرف کرد.

وی ادامه داد: یکی از روش هایی که با اعمال کمترین تغییرات در ساختار خطوط جدید و کمترین هزینه در کوتاه ترین زمان منجر به افزایش جریان عبوری و ظرفیت توان انتقالی می شود استفاده از هادی پر ظرفیت ACSS/DRACK می باشد، در این روش بدون تقویت فونداسیون ها و برج ها، هادی پرظرفیت با سیم موجود و با همان مشخصات فنی تعویض و به ظرفیتی حدود ۱/۸ برابر ظرفیت قبلی می رسد.

مجری طرح های خطوط برق اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی اجرای تعویض هادی خطوط ۱۳۲ کیلو ولت ایستگاه اصلی آبادان- ذوالفقاری- انقلاب – رازی و ایستگاه اصلی آبادان- پتروشیمی جدید در منطقه آبادان مجموعاً به طول ۲۲ کیلومتر، حدود ۷۰ درصد می باشد.

مشفق تصریح کرد: هزینه های پیش بینی شده برای خرید ۱۲۰ تن هادی پرظرفیت و زنجیره مقره، امور مهندسی، نظارت و اجرای تعویض هادی که همگی توسط شرکت های داخلی انجام شده بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین و پرداخت می شود.

وی بیان کرد: از تمامی ارگان های شهری، شرکت توزیع خوزستان و معاونت بهره برداری که با ما در اجرای این پروژه همکاری دارند، تشکر می کنم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.