مریم حضرتی روز پنجشنبه در حاشیه هم اندیشی جامعه پرستاری استان خوزستان در تالار اداری دانشکده پرستاری دانشگاه جندی شاپور با اشاره به اینکه هم اکنون 140هزار پرستار در مراکز درمانی و تخصصی دانشگاه های دولتی و آموزشی علوم پزشکی سراسر مشغول به کار هستند افزود: این آمار جدای از پرستارانی است که در بیمارستان های خصوصی و نظامی کشور خدمت رسانی می کنند.
وی با بیان اینکه کمبود پرستار در مراکز درمانی دولتی جدی است افزود: کار پرستاری ، حرفه ای سخت و حساس است ولی در عین حال مزایای پرستاری متناسب با حرفه آنان نیست.

* برای هر تخت بیمارستانی به 1.8پرستار نیاز داریم
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای هر تخت بیمارستانی به 1.7 پرستار نیاز داریم و برای رسیدن به این استاندارد مورد قبول و ایده ال کشور به 100هزار پرستار جدید و تازه نفس نیاز داریم.
وی با بیان اینکه هم اکنون نسبت تخت بیمارستانی به پرستار هفت دهم است افزود: برای رسیدن به استاندارد مورد قبول (1.8) باید 100هزار پرستار به خدمت گرفته شوند.
وی تصریح کرد: کمبود پرستار سبب شده به نیروهای موجود پرستاری در مراکز درمانی دولتی فشار زیادی وارد شود و 'پرستاران طرحی' نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
حضرتی افزود: چنانچه بتوانیم کمبود پرستار را با انگیزه های تشویقی و اخلاقی جذب کنیم ضریب سلامتی وامید به زندگی شهروندان افزایش خواهد یافت.
وی به کمبود پرستار در مراکز درمانی استان خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: استان خوزستان شرایط خاص خود را دارد و طبیعی است که کمبود پرستار در این استان بیشتر حس شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی مراکز درمانی دولتی کشور به دلیل شرایط بهتر کاری ، نسبت تخت به پرستار تا 1.2می باشد افزود: برنامه قطعی وزارت خانه متبوع رسیدن به نرم 1.8 پرستار به تخت بیمارستانی معطوف می باشد.
به گفته وی در کشور ژاپن برای هر تخت بیمارستانی 11 پرستار وجود دارد که رقم بالایی در جهان محسوب می شود.

* برخی دانش آموختگان رشته پرستار رغبتی به کار ندارند
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت سختی و حساسیت کار پرستاری ، بسیاری از دانش آموختگان رشته پرستاری رغبتی به کار ندارند یا دررشته غیرمرتبط به کار مشغول می شوند.
حضرتی یکی دیگر از کم رغبتی این عده از دانش آموختگان رشته پرستاری به کار در این حرفه را دریافتی و مزایای کم آن عنوان کرد و افزود: وزارت خانه متبوع همه تلاش خود را به افزایش دریافتی ها و مزایای پرستاران معطوف کرده است.
به گزارش ایرنا در نشست هم اندیشی جامعه پرستاری استان خوزستان وضعیت کاری ، کمبود کادر پرستاری در مراکز بیمارستانی و آموزشی ، ناکافی بودن مزایای حرفه پرستاری ، نبود قانون جامع حمایت از قشر پرستاران ،
توانمندسازی پرستاران ، آموزش و پرستاری بحران در مواقع حوادث غیرقابل پیش بینی مطرح شد.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.