سیدسعید فاضلی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی موقت پایانه تجاری چذابه که در جوار پایانه مسافری واقع شده تا بازگشت کامل زائران اربعین حسینی ادامه دارد.
وی گفت:روز پنجشنبه به عنوان آخرین روز فعالیت پایانه تجاری چذابه ، 52 کامیون و تریلر حامل تره بار به مقصد شهر العماره مرکز استان میسان عراق صادر شد.
معاون گمرک چذابه در ادامه با بیان اینکه فعالیت پایانه تجاری چذابه احتمالا' تا هفته آینده نیزمتوقف خواهد بود افزود:قبل از شروع فعالیت مجدد این پایانه تجاری ، اطلاع رسانی لازم به تجار و بازرگانان محلی انجام خواهد شد.
پیش تر استاندار خوزستان از طراحی برنامه ای خبر داد که بر اساس آن از اربعین سال 97صادرات کالا و تردد زائران اربعین حسینی به صورت همزمان و بدون تعطیلی پایانه تجاری انجام پذیرد.
در اربعین سال های گذشته نیز پایانه های تجاری چذابه و شلمچه از 2 هفته پیش از روز اربعین تعطیل شده بود.
خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دولت اصرار دارد که فعالیت تجاری پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام در ایام اربعین حسینی و تردد زائران تعطیل نشود تا لطمه ای به روند صادرات و بازار هدف وارد نگردد.
پارسال حدود یک میلیارد دلار کالا از پایانه تجاری شلمچه و 350میلیون دلار کالای غیرنفتی که عموما' مصالح ساختمانی ، تره بار و لبنیات بود از پایانه تجاری چذابه در استان خوزستان به عراق صادر شد.
صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق از تیرماه 1382 پس از سرنگونی رژیم بعثی ، در مرزهای شلمچه و چذابه شروع شد و در مهرماه همان سال عزیمت مبارک زائران حسینی به عتبات عالیات کلید خورد.
6065/6068
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.