به گزارش ایرنا آبادان یکی از معروف‌ترین شهرهای استان خوزستان و ایران است که با جمعیتی افزون بر 300 هزار نفر و مساحتی در حدود دو هزار و 63 هکتار با شهرستان‌های خرمشهر، شادگان و ماهشهر هم‌مرز است.
این شهر تنها شهری صنعتی ایران است که پالایشگاه نفت، پتروشیمی و دسترسی به آب‌های آزاد دارد و نقش مهمی در اقتصاد کشور بازی می‌کند و میان اروندرود و بهمنشیر قرار دارد.
همه ساله در روزهای پایانی سال و آغاز سال جدید جمع زیادی از هموطنان از مناطق مختلف کشور برای دیدن جاذبه های آبادان به این شهر سفر می‌کنند.
پالایشگاه نفت، مسجد رنگونی‌ها، موزه آبادان، موزه حیات‌وحش تالاب شادگان، پل کابلی امام رضا(ع)، زیارتگاه حضرنبی علیه السلام، زیارتگاه سید عباس و قدمگاه امام رضا(ع) از جاذبه های گردشگری است که همه‌ساله شاهد حضور میهمان نوروزی است.
از سوی دیگر قرار گرفتن آبادان در میان دو رودخانه زیبای اروند و بهمنشیر فضای بکر و زیبایی را برای میهمان به این شهر فراهم می‌کند.
** تمهیدات شهرداری برای میزبانی از گردشگران نوروزی آبادان
شهردار آبادان دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران از آماده‌سازی فضای عمومی آبادان برای پذیرایی مناسب از مهیمان نوروزی خبر داد و گفت:پارک‌های و استراحتگاهای هسته مرکزی شهر در آستانه سال جدید بهسازی و ساماندهی و کیفی سازی شده است.
محمد حویزاوی اظهار داشت:روشنایی بیشتر خیابان‌های و معابر اصلی شهر تامین شده، مبلمان شهری نیز از طراحی جدید برخوردار شده و وسایل بازی در پارک‌های شهر نوسازی شده است.
حویزاوی گفت:پارک 17 هکتاری ابادان که چند سال است بدون استفاده رها شده بود، بهسازی و روشنایی آن تامین شده و برای پذیرایی از گردشگران و میهمان نوروزی آماده است.
وی از رنگ‌آمیزی جداول و تعمیر سرویس‌های بهداشتی در مناطق چهارگانه شهرداری آبادان خبر داد و گفت:برخی المان‌های اضافی را حذف کردیم تا جاذبهای طبیعی شهر نمایانتر شود.
شهردار آبادان افزود:'مضیف' گردشگری نیز در برخی از مناطق برای پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.
وی از تعویض و توزیع 300 باکس جدید زباله در سطح شهر خبر داد و گفت:به منظور برطرف کردن گره ترافیک شهری بخصوص هسته مرکزی اصلاح هندسی و تعریض خیابان ها انجام شده تا در تعطیلات نوروزی شاهد ترافیکی روان در شهر باشیم ضمن اینکه دو پارکینگ به ظرفیت 900 خودرو در هسته مرکزی شهر پیش‌بینی‌شده است.
شهردار آبادان گفت:در ساحل اروندرود نیز یک فروند کشتی با تجهیزات لازم برای انجام گشت‌های تفریحی بر روی رودخانه پیش‌بینی‌شده است.
شهردار آبادان در بخش پایانی سخنانش، ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر را یادآور شد و اظهار داشت:130 دستفروش در هسته مرکزی شهر شناسایی شده و درصدد هستیم تا در محلی آنها ساماندهی کنیم.
3015/6125 خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: سید بهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه‌به‌لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.