فرهاد دارابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:با توجه به اینکه این ورزش ابتدا مربوط به نیروهای نظامی بوده و سپس عمومی شد، چندی پیش با سپاه خوزستان مذاکراتی داشتیم تا پادگان قدس دزفول را برای برگزاری مسابقات دوگانه کشوری بانوان و آقایان در اختیارمان قرار دهند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات از آذر به اسفند امسال موکول شد، گفت: چهار استان خوزستان، البرز، اصفهان و فارس برای گرفتن میزبانی اعلام آمادگی کردند اما به دلیل اینکه ۲ بار میزبان این مسابقات درخوزاستان بوده و تجربه کافی داریم اقبال عمومی فدراسیون با هیات خوزستان است. کارشناس فدراسیون از پادگان قدس دزفول دیدن کرده و تنها ایراد وارده بحث خوابگاه‌ها است که این موضوع را برطرف می کنیم.

دارابی ادامه داد: خوزستان زمانی در رده بیست و چهارم کشور قرار داشت اما با فعالیت های خوبی که در ۲ سال اخیر انجام شد اکنون در رده سوم کشور قرار داریم و امیدوارم در پایان سال ۹۸ بتوانیم در جدول رده بندی عملکرد استان‌ها، صعود کنیم.

وی با بیان اینکه علاقه مندی به این رشته در خوزستان نزد بانوان بیشتر از آقایان است گفت: قهرمانان رشته های دو، دوچرخه سواری و شنا مردان خوزستان هیچ موقع حاضر نمی شوند در رشته سه گانه فعالیت و افتخارآفرینی کنند زیرا ارزش مدال گرفتن در این سه رشته را بالاتر از رشته سه گانه می دانند. از طرفی امکانات برای ورزشکاران آقا در رشته های دیگر بیشتر بوده و ترجیح می دهند در سه رشته عنوان شده بیشتر فعالیت کنند.

رییس هیات ورزش سه گانه خوزستان افزود:  با توجه به میزبانی اردوهای تیم ملی و برگزاری مختلف بانوان در ۲ سال اخیر، این رشته به خوبی در بین دختران خوزستانی گسترش پیدا کرده و تعداد بانوان ورزشکار خوزستان در این رشته رو به افزایش است.

وی افزود: البته نباید انتظار داشت که در یک فرآیند کوتاه مدت، بتوانیم ورزشکاران بی شماری در این رشته داشته باشیم بلکه باید از سنین پایه شروع کرده و ورزشکاران خود را پرورش دهیم. متاسفانه در بخش بانوان به دلیل پوشش لباس، نمی توانیم به رشته شنا بپردازیم و بیشتر توجه ما به رشته‌های دو و دوچرخه سواری معطوف می شود لذا مسابقات ما به صورت دوگانه است.

دارابی با بیان اینکه احداث مدارس ورزش سه گانه دراستعدادیابی و گسترش این رشته در بین نوجوانان و جوانان خوزستان کمک می کند گفت: معتقدم تشکیل مدارس ورزش از عهده هیات‌ها ساخته نیست و نیاز به هماهنگی ارگان های مختلف است.

وی به برگزاری مسابقات دوگانه بانوان قهرمانی کشور در اهواز اشاره کرد و افزود: این رقابت ها پارسال برای نخستین بار در رده سنی نوجوانان با حضور ۵۰ ورزشکار از سراسر کشور زیر نظر تیم استعدادیاب فدراسیون برگزار شد و نفرات خوبی را در خوزستان شناسایی کردیم.

به گزارش ایرنا سه‌ گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت ‌کنندگان درآن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می ‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌ سواری و دو بوده و مسافت هر یک از این مرحله ‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می ‌کند. سه‌ گانه از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.