به گزارش ایرنا علی دل پیشه روز چهارشنبه درکارگروه سلامت و امنیت غذایی در سرسرای اداری استانداری خوزستان بیان کرد: دعوت از نمایندگان صندوق کودکان سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت و به کارگیری از ظرفیت آنها در حل معضلات و کسب راهکارهای خوب و جامع موثر است.

وی با تا کید براهمیت استفاده از ظرفیت ملی در این زمینه ادامه داد: فرصتی را در شورای عالی سلامت کشور برای استاندار خوزستان فراهم می‌کنیم تا در حضور رییس جمهوری، مسایل و راه‌ حل‌های پیشنهادی را بیان کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دل پیشه اضافه کرد: شاید دولت به تنهایی قادر به جبران همه هزینه‌های آبفا نباشد اگر چه اقدامات خوبی توسط مدیران آبفای خوزستان صورت گرفته است ولی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بانک ها و کنسرسیوم‌های داخلی نیز قابل تامل است.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امینت غذایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه به موضوع آب و فاضلاب از لحاظ ابعاد اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، درمانی و کنترل بیماری های منتقله از آب و فاضلاب حایز اهمیت و مورد اهتمام ارکان کشور است.

وی ادامه داد: یکی از دستور کارهای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تامین سلامت هشت محصول عمده غذایی مورد مصرف مردم است به گونه ای که میزان مصرف کود و مواد شیمیایی موجود در این محصولات مرتب رصد می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی موظف است گزارشی از این وضعیت را دراختیار شورا قراردهد.

وی گفت: این گزارش در سطح کشور آماده است و درجلسه شانزدهم این شورا ارایه می‌شود و مردم مطمئن باشند که محصولات عمده غذایی از نظر کود و مواد شیمیایی بررسی می‌شود.

دل پیشه افزود: کنترل امنیت غذایی در داخل کشور نسبت به کشورهای همسایه بالاتر است و ایران در رده‌های اول کشورهای حوزه مدیترانه شرقی قرار دارد.

محمد حسین حیدری مدیر کل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: نگاه جامع محور در حوزه سلامت و دانشگاه‌ها و نداشتن نگرش جزیره‌ای به فعالیت‌های خوزستان اهمیت زیادی دارد و باید با همفکری بهره نتیجه اقدامات و فعالیت‌ها به مردم برسد.

مشکل فاضلاب اهواز هم اکنون به بزرگترین چالش این شهر تبدیل شده است.در جریان سیلاب بهار امسال با بالاآمدن آب رودخانه کارون فاضلاب اهواز در بسیاری از مناطق این شهر سرریز و مردم را با مشکلات بهداشتی و اجتماعی روبه رو کرد و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل آنچه کوتاهی در انجام وظایف خود عنوان شد از کار برکنار شد.

فاضلاب اهواز با بارش بیشتر از ۱۵ میلیمتر با گرفتگی و سرریز در مناطق مختلف این کلانشهر روبه رو می شود.

در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است.

برخی دیگر از شهرهای خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر نیز با مشکل فاضلاب روبه رو هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.