به گزارش ایرنا مهدی شادنوش شنبه در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:تنها چند کشور در دنیا توانایی ساخت این دستگاه پیشرفته را دارند که تاکنون به همت همین جوانان متخصص داخلی بیش از 100دستگاه دیالیز در کشور ساخته و فعال شدند.
وی افزود:تا خرداد سال جاری نیز 540 دستگاه دیالیز جدید داخلی که تمام تست های خود را فراتر از دستگاه های مشابه خارجی پس دادند در کشور تولید و به بهره‌برداری خواهند رسید.
شادنوش گفت:دستگاهی که در بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار مورد استفاده قرار گرفته، داخلی است.
وی به فعالیت 565 مرکز دیالیز در کشور اشاره کرد و گفت:در حال حاضر 32هزار بیمار دیالیزی در کشور شناسایی شده اند و هر سال سه هزار بیمار به این تعداد اضافه می‌شود که به دنبال روش‌های جایگزین برای درمان بیماران دیالیزی هستیم.
سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود:مردم باید با پیشگیری به کمک تغییر سبک زندگی، از ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و فشار خون مصون بمانند.
وی به فعالیت 18 مرکز پیوند عضو در کشور اشاره کرد و افزود: 25تا 27هزار نفر در فهرست پیوند عضو در کشور وجود دارد که هشت هزار و 600 نفر آنها متقاضی پیوند کلیه هستند.
به گزارش ایرنا معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 6دستگاه دیالیز در بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب (س)اروندکنار برای 22 بیمار دیالیزی این منطقه فعال شد.
حجت‌اله جانبی تعداد بیماران دیالیزی شهرستان آبادان را 350 نفر اعلام کرد و افزود:20 تخت به بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی آبادان در آینده نزدیک افزوده می شود و هم اکنون عملیات عمرانی آن آغاز شده است.
وی افزود:هم اکنون 68 تخت دیالیز در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان فعال هستند.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.