به گزارش ایرنا امام‌جمعه آبادان در مراسم بهره‌برداری از این طرح هادر بیمارستان طالقانی آبادان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های توریسم درمانی و گردشگری سلامت در آبادان اظهار داشت: توسعه گردشگری سلامت می‌تواند نقش مهمی در ارز آوری و دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه کشور داشته باشد.
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی پور بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه و خدمات‌رسانی در حوزه سلامت تأکید کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم هزینه‌های درمان مردم کاهش یابد.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز تبدیل دانشکده علوم پزشکی آبادان به دانشگاه را خواستار شد و گفت: این مهم از سوی نمایندگان سه شهرستان آبادان خرمشهر و شادگان با قول مساعد وزیر در حال پیگیری است.
جلیل مختار افزود: در سه سال گذشته 90 درصد از مراکز بهداشت و درمان مناطق روستایی بهسازی و نوسازی شده است.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:با بهره‌برداری از بخش های سی‌تی‌اسکن و ام آر ای جدید در بیمارستان طالقانی که قابلیت عکس‌برداری با وزن 195 کیلوگرم را دارند نیاز بیماران به مراجعه به سایر نقاط کشور برطرف شده است.
شکرالله سلمان زاده افزود:در آینده نزدیک بخش‌های اورژانس و سوختگی بیمارستان شهید بهشتی به بهره‌برداری خواهد رسید و بیمارستان قلب خرمشهر نیز تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
به گزارش ایرنا مرکز مدیریت و مرکز آموزش فوریت‌های پزشکی دانشکده آبادان بااعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 ریال افتتاح شد.
شهرام مقام رئیس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این مراسم گفت:به‌طور متوسط یک هزارو500 ماموریت توسط تیم‌های فوریت‌های پزشکی آبادان در هر ماه انجام می‌شود که یک‌سوم آن‌ها مربوط به ماموریت‌های حوادث ترافیکی است.
به گزارش ایرنا پایگاه سلامت شهری سوم خرداد (علوانیه)بااعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال و زیربنای 234 مترمربع به بهره‌برداری رسید.
رئیس مرکز بهداشت آبادان در مراسم افتتاح این مرکز اظهار داشت :زمین این مرکز توسط یک فرد خیر به دانشکده علوم پزشکی آبادان اهدا شده است.
جعفر ربیهاوی افزود: این مرکز خدماتی از قبیل مامایی، آموزش شیوه‌های خود مراقبتی را به جمعیت 10 هزار نفری زیر پوشش خود در منطقه علوانیه آبادان ارائه می‌دهد.
وی افزود:10 پایگاه سلامت و 12مرکز جامعه سلامت در آبادان به 25 هزار نفر خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.
به گزارش ایرنا در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان دکتر مهدی شادنوش سرپرست مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشت.
یکم تا هفتم اردیبهشت 98 هفته سلامت نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.