مسعود سلطانی فر روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز کنترل مدیریت بحران خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: جامعه ورزش از روزهای نخست فعالیت های خود را در قالب امداد و نجات در استان های گلستان، لرستان و خوزستان آغاز کرد و به منظور کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده و نیاز آنها به مکان های امن، فضاهای مختلف ورزشی سرپوشیده و سرباز را در اختیار ستادهای مدیریت بحران قرار داد.
وی ادامه داد: 700 مورد از فضاهای ورزشی مورد استفاده سیل زدگان و مسافران نوروزی و مسایل مربوط به خدمات رسانی به آنها قرار گرفت و در کنار آن تیم های مختلفی از فدراسیون های نجات غریق، موتور سواری، اتومبیل رانی و پزشکی به همه استان ها اعزام شدند.

** 300 جشن گلریزان برای سیل زدگان
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بیش از 50 محموله شامل غذا، پوشاک، چادر، و ... نیز از سوی جامعه ورزش جمع آوری شد گفت: 300 آیین گلریزان در شهرها برای کمک رسانی به مردم سیل زده برپا شد و از 2 هزار و 500 انجمن نهاد برای جمع آوری و حضور در مناطق سیل زده درخواست کمک شد.
وی اولویت اصلی دستگاه های اجرایی و دولت را برطرف کردن مشکلات ناشی از سیل، جبران خسارت ها، تامین منابع و امکانات برای بازسازی زیرساخت‌ها و فراهم آوردن شرایط بازگشت مردم به خانه هایشان دانست و افزود: همدلی خوب مردم در کشور صحنه های زیبایی از نوع دوستی و کمک به همنوع را آفرید به طوری که مردم خارج از نژاد، زبان، مذهب و ... به کمک هموطنان خود شتافتند؛ایرانیان در سراسر جهان نیز به صحنه آمدند و هر چه در توان داشتند به سیل زدگان کمک کردند
سلطانی فر با بیان اینکه دولت نیز با تمام توان به صحنه آمد ادامه داد: مطمئن هستیم با عزم و ارده ای که در کشور وجود دارد در کمترین زمان ممکن خسارت ها جبران خواهند شد و به امید خدا کارنامه پر افتخاری در این زمینه برجا خواهد ماند.
به گزارش ایرنا طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار زمین کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطر ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
7164/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.