حسین حمیدپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای توسعه شهری و تامین زیر ساخت ها در منطقه حاشیه ای، محروم و کم برخوردار کوی علوانیه اجرا می شود.
وی افزود: این طرح شامل اصلاح شبکه فاضلاب، اجرای آسفالت، تامین روشنایی، پیاده‌ روسازی و جدول ‌گذاری با اعتبار 94 میلیارد ریال در مدت 12 ماه اجرا می ‌شود.
شهردار آبادان با بیان اینکه در حال حاضر چند طرح عمران شهری دیگر در مناطق مختلف این شهر در دست اجراست افزود: این طرح ها با تامین اعتبار از محل طرح های مشارکتی با سازمان منطقه آزاد اروند و منابع دولتی در مدت چهار تا پنج سال عملیاتی می شوند.
حمیدپور خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی با شهرداری آبادان شد و افزود: برخی از دستگاه های اجرایی مانند آبفا، مخابرات، اداره گاز و سازمان برق، زیر ساخت های شهری را کامل نکرده اند که این مشکل روند ساماندهی زیرساخت ها را در شهر آبادان کند کرده است.
شهردار آبادان گفت: در حال حاضر سه پروژه بهسازی و ساماندهی معابر در کوی امیرآباد شامل فاز یک و 2، کوی ذوالفقاری فاز یک و 118 هکتاری مسکن مهر آبادان با مجموع 647میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در دست اجراست که زمان پایان آنها بنا بر تعهد پیمانکار 16 ماهه است.
وی تصریح کرد: توسعه خدمات شهری با هدف بالا بردن سطح رفاه اجتماعی و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در محدوده شهری آبادان است و اگر نتوانیم زیر ساخت های لازم با خدمات عمومی مناسب را ایجاد کنیم سرمایه گذار به شهر ورود نمی کند.
بر اساس تفاهمنامه ای که بین شهرداری آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شده طرح بهسازی و نوسازی معابر شهری آبادان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از ابتدای سال جاری آغاز شده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.