عبدالله یوسفی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش سهم بیمه پرداختی تاکداران خراسان شمالی اظهار کرد: برای پوشش بیمه ای حدود 70 درصد هزینه را دولت تامین می کند و 30 درصد را کشاورز پرداخت می کند که با اعتبار مزبور علاوه بر کمک های مالی که در تامین سهم دولت است بخشی از سهم کشاورز هم امسال از این محل تامین می کنیم.
وی گفت: در واقع 90 درصد سهم کشاورز را از این محل می دهیم و 10 درصد آورده کشاورز خواهد بود.
یوسفی افزود: سال گذشته از مجموع 18 هزار و 500 هکتار باغ های انگور در استان خراسان شمالی، 2 هزار و 743 هکتار تاکستان های آبی و دیم بیمه شد که 3 هزار و 350 نفر از باغداران استان را شامل می شود و امسال هم کار بیمه از ماه گذشته شروع شده است که تا به امروز 779 هکتار باغ های انگور استان بیمه شده اند که هزار و 870 نفر از باغداران را شامل می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت:باغداران تا 15 بهمن ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به بیمه باغ های انگور خود اقدام کنند که تا 30 بهمن ماه تمدید شده است و با توجه به فرصت محدود توصیه می شود سریع تر نسبت به بیمه باغ های انگور خود اقدام کنند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی تولید می شود.
6042/7186 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.