حسن نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته 15 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافت که برای سال جاری 200 میلیارد ریال است.
وی افزود: هم اکنون بهترین فرصت برای دریافت و جذب این تسهیلات و ایجاد اشتغال است، شهرستان ها و دستگاه های برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون برخی از شهرستان ها کارگروه تخصصی اشتغال ایجاد کرده اند افزود: شهرستان مانه و سملقان، بجنورد و شیروان تاکنون بیشترین اقدامات را انجام داده اند مابقی نیز در این راستا فعال باشند.
نوری بابیان اینکه سرانه درآمد خانوار های خراسان شمالی در کشور پایین ترین است گفت: باید با تشکیل تعاونی ها، رشد مشاغل خانگی، راه اندازی مشاغل جدید و اقتصادی کردن آنان بتوانیم درآمد خانوار های این استان را بالا ببریم که در این راستا نیازمند همکاری همه جانبه هستیم.
این مسئول بر همکاری و مشارکت بانک ها برای جذب اعتبارات تاکید کرد و افزود: هم اکنون پرونده های اشتغال به بانک ها سرازیر شده اند امیدوار هستیم که بیش از سهمیه در این استان شغل ایجاد کنیم.
وی بر تغییر روند و نگاه سیستم بانکی در این استان نیز تاکید کرد و گفت: برای جذب اعتبارات مشاغل خانگی و همچنین تسهیلات در حوزه اشتغال بانک ها باید روند دریافت تسهیلات را آسان سازی کنند و همچنین به کار ها سرعت ببخشند.
نوری با بیان اینکه هم اکنون اشتغال به چالشی تبدیل شده است افزود: در سال های گذشته تسهیلات یارانه ای در نظر گرفته نشده بود که امسال برای رفع این دغدغه این اقدام انجام شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: برای ایجاد رسته های پر اشتغال باید ظرفیت، پتانسیل اشتغال در زمینه های مختلف توسط دستگاه های مربوط شناسایی شود تا شغلی که ایجاد خواهد شد منجر به اشتغال شود.
سهم ایجاد اشتغال در خراسان شمالی برای سال جاری هشت هزار شغل، هدف گذاری در این استان 10هزار شغل در نظر گرفته شده است اما دستگاه های اجرایی این استان تعهد 14 هزار و 538 هزار شغل را داده اند که تاکنون از نظر سهمیه ایجاد اشتغال 80 درصد اجرایی شده است.
نرخ بیکاری در این استان 9.9 درصد است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.