به گزارش ایرنا، ساخت استخر فاروج از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت نهم است.
این پروژه در سال 89 کلنگ خورد و قرار بود 2 سال بعدش به بهره برداری برسد اما تاکنون ناتمام مانده است.
برخی از دست اندرکاران امور ورزشی در فاروج بالا بودن سرانه ورزشی این شهرستان را که افزون بر یک متر مربع رسیده است، مانعی برای توسعه فعالیت های متنوع ورزشی و ایجاد فضاهای مورد نیاز و علاقه مردم از جمله استخر شنا می دانند.
یکی از فعالان حوزه ورزش در این باره گفت: اجرای طرح های متعدد ورزشی، بدون توجه به نیاز شهروندان، فاروج را در رتبه اول استان خراسان شمالی از نظر سرانه فضای ورزشی قرار داده و این راه را بر ایجاد و توسعه دیگر فضاهای ورزشی بسته است.
علی حاجی پور اظهار کرد: این شهرستان از لحاظ سرانه ورزشی با 147 سانتی مترمربع به ازای هر نفر، رتبه نخست استان را دارد و رتبه دهم را در بین شهرستان های کشور کسب کرده است.
این ورزشکار بیان داشت: ساخت گود ورزش های باستانی یکی از برنامه های کارشناسی نشده در شهرستان است که از بعد از افتتاح هنوز قفل این ورزش در شهرستان باز نشده است.
وی گفت: ساخت این استخر که از آن به عنوان پیشرفته ترین استخر خراسان شمالی یاد می شد در فضایی به وسعت هزار و 150 مترمربع و با اعتبار اولیه 12 میلیارد ریال آغاز شد و قرار بود در سال 91 به بهره برداری برسد.
وی یادآورشد: قرار بود برای ساخت استخر فاروج هرسال 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات استان با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان هزینه شود و اگرچه مقرر شده بود این طرح در سال 91 به بهره برداری برسد اما با پایان این سال، نه تنها افتتاح نشد بلکه با پیشرفت 50 درصدی و بدهی به پیمانکاران، اجرای آن متوقف شد
فرماندار شهرستان فاروج نیز گفت: ساخت استخر ورزشی این شهرستان در صورت توافق با بخش خصوصی، شتاب می گیرد هادی رجائی نیا اظهار کرد: یک سرمایه گذار به سازمان برنامه ‌و بودجه و اداره کل ورزش و جوانان معرفی‌شده و در صورتی که توافقات لازم به دست آید، طرح به بخش خصوصی واگذار می شود.
رجایی نیا افزود: اگر با سرمایه گذارفعلی توافق لازم صورت نگیرد باید برای جذب سرمایه گذار جدید اقدام کنیم.
وی گفت: در صورتی که هیچ‌ کس مایل به سرمایه گذاری در این طرح نباشد باید دلایل توجیهی مبنی بر عدم سرمایه گذاری در آن را به استان ارسال کرده و استخر را به حالت دولتی برگرداند.
فرماندار شهرستان فاروج گفت: از سال 93 این استخر جزو طرح هایی شد که باید به بخش خصوصی واگذار شود و از آن سال به بعد هم اجازه تامین اعتبارات دولتی برای این بخش داده نشده است.
ساخت استخر دانش آموزی فاروج
بر مبنای سیاست های آموزش و پرورش، آموزش ورزش شنا برای دانش آموزان پایه سوم ابتدایی ضروری است اما در شهرستان فاروج با بیش از هفت هزار دانش آموز استخر شنا وجود نداشت.
از طرف دیگر با توجه به اینکه طرح ساخت استخر عمومی فاروج هم به کندی پیش می رفت در اوایل تابستان سال 91 ساخت دومین استخر شنای فاروج در حالی که استخر نخست هنوز کمتر از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ آغاز شد.
این استخر ویژه دانش آموزان بود و قرار بود بر خلاف استخر نخست، از محل اعتبارات ملی احداث شود.
در همان زمان 900 میلیون ریال اعتبار ملی برای شروع ساخت آن مصوب و پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه نیز برای آن منظور شد.
بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش، مقرر شد این استخر با توجه به جنبه آموزشی، بدون سونا و جکوزی ساخته شود و بیشتر فضای آن نیز به مخزن اصلی اختصاص یابد.
فرماندار فاروج در خصوص این استخربدون اشاره به رقم اعتباری آن گفت: امسال اعتبارخوبی برای این طرح پیش بینی شده است که امیدواریم شاهد بهره برداری از آن باشیم.
سرانه ورزشی شهرستان 52هزار نفری فاروج افزون بر یک متر مربع است.
7185/ 7187/ 6042 خبرنگار: مرضیه مهربان انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.