به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، در بیانیه آیت الله حبیب الله مهمان نواز، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی و محمدرضا صالحی روز قدس را نماد اراده مسلمانان در مقابل صهیونیسم عنوان کرده و اقشار مختلف را به حضور باشکوه در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان فرا خواندند.
در این بیانیه آمده است: قدس، دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است که هرگلبرگ آن یادمان حماسه ای ماندگار، فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.
این بیانیه افزوده است: یکی از اثرات کلیدی پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان است که روز قدس نماد این وحدت و نشان دهنده اراده امت اسلامی در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشورهای اسلامی و روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون خود پرده از چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی برمی دارند.
این بیانیه تاکید کرده است: حماسه روز قدس یادآور فریاد رعد آسای بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که همچون صاعقه بر سر سفاکان صهیونیست فرود آمده و مسیر مبارزه بی امان مردم فلسطین را شتابنده و توفنده ساخت.
در این بیانیه بر ضرورت اتحاد ملی تاکید شده و آمده است: بی‌گمان در شرایط کنونی که گروه تروریستی داعش با پشتیبانی استکبار جهانی و بویژه حامیان صهیونیست خود دست به ترور مردم مومن و روزه دار زده اند و در کشور عزیز ما نیز پس از انتخابات شکوهمند 29 اردیبهشت و خلق حماسه ای جدید، در مقام انتقام از مشی دولتمردان برآمده و تعدادی از هموطنانمان را به شهادت رسانده اند، اتحاد ملی وانسجام اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس ضرورتی انکارناپذیردارد و پشتوانه محکمی برای پاسخگویی مقتدرانه پاسداران این مرز و بوم به تروریستها و حامیان منطقه ای و جهانی آنان است.
در این بیانیه از امت مومن و ولایتمدار خراسان شمالی دعوت شده است تا ضمن تجدید بیعت با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی به ندای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) لبیک گفته و همگام با مسئولان، با حضور آگاهانه و گسترده خود، همراه با سیل خروشان مردم روزه دار و آزاده در سراسر جهان فریاد برائت خویش را از استکبار جهانی، متجاوزان و اشغالگران صهیونیست و تروریست های تکفیری اعلام دارند و فلسطینیان مظلوم و بی دفاع را تا آزاد سازی کامل سرزمینهای اشغالی حمایت نمایند.
* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به مدیریت ایرنا در خراسان شمالی به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.