محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: مدیران باید بدانند که درمان آخرین مرحله است و مباحث عدم تماس و پیشگیری در مرحله نخست کنترل این بیماری قرار دارد، زیرا زیرساخت های استان ضعیف است و تلاش ما در این مدت، مبتنی بر پیشگیری بوده است.

وی با بیان اینکه باید ادارات از اعتبارات خود برای کنترل بیماری کرونا استفاده کنند، گفت: بودجه ای برای بیماری کرونا تخصیص پیدا نکرده اما برخی تکالیف بر دوش دستگاه های اجرایی نهاده شده که باید طبق قانون، این وظایف انجام شود.

وی اظهار داشت: نیاز به بیان قصه مشکلات ادارات نداریم زیرا بارها اعلام کرده ایم که اعتبارات ناچیز است و باید برای جبران کاستی ها از اعتبارات ملی جذب شود.  

شجاعی افزود: اعتبارات ملی تنها نصیب مدیرانی می شود که سماجت و دوندگی داشته باشند زیرا ۸۰ درصد اعتبارات در قالب طرح های ملی در سطح ملی باقی می ماند و تنها ۲۰ درصد آن توزیع می شود و این ۸۰ درصد اعتبارات تنها نصیب کسانی می شود که پیگرانه و با سماجب در پی جذب آن برآیند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، تصریح کرد: در جلسه ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور، مطرح کردیم که استان ما تقریبا جزو غیربرخوردارترین استان های کشور است و تنها با مدیریت و تلاش اجزای حاکمیتی تا حدی بر مشکلات غلبه کرده و این موضوع به هیچ عنوان اتفاقی نیست.

شجاعی اظهار داشت: عملکرد ادارات در ۲۰ روز اخیر بسیار مطلوب بوده و این در حالی است که در بخشنامه ها چنین مواردی ذکر نشده بود، هرچند امور در مسیر وظایف انجام شده است.

وی بیان کرد: در ایام پایانی سال و با توجه به بحث بیماری کرونا باید نسبت به این مساله بسیار حساس بود لذا تمام دستگاه های اجرایی باید به کمک دانشگاه علوم پزشکی استان بشتابند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان بیماری کرونا در استان خراسان شمالی تا روز چهارشنبه - دیروز - به ۴۵ نفر رسیده است و تاکنون مرگ ۳ نفر نیز بر اثر این بیماری قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.