قربانعلی قائمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: در شرایطی که عزمی ملی برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته و همه ارکان نظام، مراجع تصمیم گیر و نهادهای بهداشتی تلاش خود را برای شکست این ویروس به کار گرفته اند، انتظار آن است که متولیان، مسوولان و دست اندرکاران برگزاری مسابقات کستی باچوخه نیز به گونه ای برنامه ریزی کنند که حتی یک نفر در جریان مسابقات ورزشی چوخه به بیماری کرونا مبتلا نشود.

وی افزود: البته برگزارکنندگان مسابقات ورزشی و زحمتکشان کشتی باچوخه نیز در شهرها و روستاهای کشور همواره به سلامت ورزشکاران، مربیان، داوران، قهرمانان و پیشکسوتان فکر می کنند و به تماشاچیان و علاقه مندان این رشته ورزشی اهمیت می دهند و راضی نیستند که حتی سلامت یک تن از پهلوانان و یا علاقه مندان پرشمار این کشتی سنتی و آیینی به خطر بیفتد.

وی ادامه داد : در شرایطی که مسابقات هفتگی کشتی باچوخه و رقابت های چوخه کاران در سالن ها و گودهای ورزشی توسط ادارات ورزش و مسوولان باشگاهها و گودها تعطیل شده و حتی مسابقات لیگ فوتبال نیز لغو شده، از متولیان زحمتکش و مسوولان ورزشی استان ها به ویژه روسای هیات های ورزش روستایی استانها و شهرستان ها و روسای انجمن ها درخواست می شود از برگزاری مسابقات ‌کشتی باچوخه حداقل تا نیمه فروردین سال آینده جلوگیری کنند.

رییس انجمن کشتی باچوخه افزود: کلاس‌های آموزشی و دوره‌های مربیگری چوخه و داوری کشتی باچوخه نیز تا پانزدهم فروردین ۹۹ لغو شده است که در زمان دیگری، اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.

قائمی گفت: انجمن کشتی باچوخه کشور به‌عنوان زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی همه تلاش خود را انجام خواهد داد تا کاملا به دستورالعمل کشوری مقابله با کرونا (ویژه ورزش) که توسط فدراسیون پزشکی ورزش منتشر شده، عمل کند تا این شرایط سخت با سلامتی همه اعضای خانواده ورزش سنتی چوخه، چوخه کاران و علاقه مندان کشتی باچوخه سپری شود.

وی افزود: حدود ۵۰ گود کشتی باچوخه در کشور وجود دارد و سالانه دهها مسابقه با حضور هزاران ورزشکار در این گودها برگزار می شود که اوج برگزاری این مسابقات در ایام نوروز است و بزرگترین رویداد این رشته ورزشی ۱۴ فروردین هر سال در گود کشتی باچوخه چشمه زینل خان اسفراین برگزار می شود.   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.