حسن نوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نرخ بیکاری پاییز امسال در کشور ۱۰.۶ درصد بوده است که بر این اساس، بیکاری در خراسان شمالی از میانگین کشوری کمتر است.  

وی افزود: یکی از دلایل کاهش نرخ بیکاری در استان، پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به طرح‌های اشتغال‌زای روستایی و عشایری بوده است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون بیش از پنج هزار طرح در استان با این اعتبارات اجرا شده و یا در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون سه هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به طرح های روستایی و عشایری استان پرداخت شده است که مجریان طرح ها تعهد کرده اند با بهره برداری از آن، برای هشت هزار نفر شغل ایجاد شود.  

نوری خاطرنشان کرد: ۴۴ درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند و بر این اساس، پرداخت تسهیلات اشتغال تاثیر بسزایی در رونق تولید و حل مشکل بیکاری دارد.  

وی در باره نرخ مشارکت اقتصادی در استان گفت: این شاخص در پاییز امسال ۴۸ درصد به ثبت رسیده است که در مقایسه با پاییز پارسال که ۵۰.۲ درصد بود، بیش از ۲ درصد کاهش دارد.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز امسال ۳.۷ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.